Jiří Rostecký Parťák pro podnikání a osobní rozvoj

Co mě nejvíce bavilo na nákupu mého prvního Maca?

27. 7. 2014

Dlouho jsem odolával, až jsem si před pár měsíci koupil iPhona. To byla moje první zkušenosti s Applem. Nový mobil jsem si rychle zamiloval, prostředí mi přišlo velice příjemné a snadno ovladatelné. Dnes už bych jiný mobil nechtěl, leč jsem k němu nejdříve přistupoval trochu skepticky (přeci jen jsem byl androiďák). Pak ale přišel Mac.

Většina mých přátel má Maca. Zezadu jim svítí takovéto jablíčko a vypadá to dost sexy. Víte nejen to, že ten člověk asi není úplné BFU (v Česku BFU Macy většinou nemají) a že se nebojí investovat do notebooku od třiceti nahoru. Navíc to všichni chválili a já byl tak trochu nalomený z toho iPhona, takže jsem se při dalším výběru PC neměl nad čím rozhodovat. Šel jsem si pro Maca.

Koupil jsem si MacBook Air 13`3. Je skvělý na cesty, lehký a dobře se na něm pracuje. Jako první jsem chtěl něco menšího, seznámit se s OS X a posléze třeba koupit iMaca nebo něco většího do kanclu. Byl jsem ale trochu na vážkách, protože jsem nevěděl, jak takový notebook vybrat a na co si dát pozor.

Obchod je jenom tak dobrý jako prodejci v něm

Zašel jsem tedy do iStylu na Zličíně. Všechny obchody vypadají skoro stejně, mění se jen lidé v nich. Řekl jsem, co chci, a okamžitě se mi věnoval příjemný mladý prodejce, který mi začal vše postupně vysvětlovat a předvádět. Ukázal mi několik mašinek, vysvětlil jednotlivé rozdíly a doporučil mi, co se pro moje potřeby hodí nejvíce. K tomu mi předvedl jednotlivé programy, které budu využívat, a poradil mi i s jejich ovládáním a instalací.

Pán se jmenoval Matěj Eliáš a obchod spadal pod iSTYLE CZ, s.r.o. Když jsem si konečně vybral, přešli jsme k platbě, já ještě ani nevyndal kreditku a pán se mě už zeptal, zda chci fakturu s IČO. Řekl jsem, že ano, a on odpověděl, zda nechci dvě. Prý jednu pro účetní. V tu chvíli jsem byl tak zamyšlený, že mě to ani nenapadlo. On ale myslel za mě, a i tato maličkost mě velice potěšila.

Na závěr mi dal dvou vizitku s tím, že se mu mohu kdykoliv ozvat. Prý je na emailu stále a poradí mi, když něco nebudu vědět. Jakmile jsem přišel domů, jeho ochotu jsem velice ocenil, protože to byla moje první zkušenost s Macem a některé základní věci mi vůbec nedocházely. Napsal jsem mu email a on mi brzy odepsal. Já nemusel ztrácet čas s hledáním odpovědí na internetu nebo s otravováním někoho jiného. Apple mě sám hned upozorňoval, že baterie v notebooku je plná a že jej mohu začít ihned používat. Myslím si, že tenhle zákaznický servis pomáhá a práci urychluje podstatně více než plná baterie.

Inspirujme se od nejlepších

Česká firma není Apple, já vím. Přesto je ale Matějům příštup velice inspirující. Nevím, zda to tak funguje v celé jejich společnosti, ale Matěj pro mě byl ukázkou profesionálního prodejce. Doporučil mi skvělou tašku, bezdrátovou myš a dokonce i několik dalších zařízení, o jejichž koupi teď vážně uvažuji.

Jako zákazníka mě nenechal na holičkách, kdy jsem si nevěděl rady při nákupu i po něm. Dal mi možnost u něj kdykoliv najít radu a pomohl mi, když jsem něco nechápal. Úspěšný obchod je o navázání vztahu se zákazníkem. To se Matějovi povedlo, protože teď k němu budu chodit velice rád. Vím, že mi dobře poradí a rychle mi pomůže.

Foto na pozadí monitoru na fotce: zastavki.com

27. 7. 2014

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?