5. 10. 2016
Září je za námi a kdo rád sleduje progress Mladého podnikatele, může si vychutnat další měsíční report. Tentokrát to bude o tom, jak rozhovory mění lidem životy a jak stále aktivněji pracuji na brand awareness magazínu.
Dnes je to 1 rok, 5 měsíců a 21 dnů, co na Mladém podnikateli vyšel první videorozhovor. Od té doby všechna videa inspirovala desítky tisíc lidí z celého Česka a Slovenska.
To úplně nejcennější, co za ty měsíce Mladý podnikatel přinesl, je ale pozitivní ovlivnění životů spousty lidí. Jedním z takových je Petr Hložek, v pořadí druhý programátor, se kterým jsem natáčel videorozhovor.
Petr celkem 3krát prošel syndromem vyhořením. Měl podezření na infarkt, skončil u psychiatra a v době natáčení pobíral léky. Když jsem s ním na přelomu srpna a září natáčel, měl jsem obavy z jeho introvertnosti. Sám mi přiznal, že má problémy se sebevědomím, nerad mluví na kameru a úplně nejméně má v lásce mluvení o osobních problémech. A co je víc než dno, na které kvůli vyhoření klesnul?
Jeho rozhovor si získal překvapivě mnoho pozitivních reakcí. Překonal moje očekávání ve všem, dokonce i v počtu přehrání. Třešničkou na dortu byla Petrova zpráva několik dní po vydání videa: „To nataceni mi pomohlo zvysit sebevedomi, zkusim hledat zakazky paralerne k praci a lip si organizovat cas abych zvladal i odpocivat. Tajne doufam, ze se mi casem podari si mimo praci vydelat dost abych mohl odejit. Rad bych travil vice casu s rodinou.“
Petr není první, komu rozhovory na Mladém podnikateli změnily život. V e-mailu mám několik příběhů těch, co třeba opustili zaměstnání, začali podnikat, založili vlastní projekt nebo se seznámili s novými lidmi. Příkladem může být můj další host, kterého jsem tu na blogu už zmiňoval, Jakub Hejcman, který díky Mladému podnikateli začal podnikat, založil vlastní e-shop a dnes ručně vyrábí a prodává posilovací hrazdy.
Tento přesah mých videí mě strašně nakopává. Je obrovskou motivací, když mi někdo napíše nebo řekne, že díky Mladému podnikateli něco udělal, něco změnil, něco dokázal nebo se v jeho životě stalo něco dobrého. Baví mě, že to nejsou jen rozhovory o penězích a marketingu, ale že umí dosáhnout i něčeho většího. Každé video se proto snažím připravovat tak, aby i ono k tomuto dílu přispělo.
Rád bych těmto divákům, kteří moje videa jen nesledují, ale také na základě nich něco uskuteční, věnoval více prostoru. Takže se vedle Petra s Jakubem v budoucnu objeví i další jména.
Obrovskou radost mi tento měsíc udělaly výsledky ankety Křištálová Lupa. V ní se Mladý podnikatel probojoval do finále hned ve dvou kategoriích. V Obsahové inspiraci, kde zaujal porotu složenou z desítek významných jmen českého internetu, a ve One (wo)man show, kde jste hlasovali vy – fanoušci Mladého podnikatele, pro které obsah tvořím.
Tímhle videem to vše začalo. Řekl jsem, že jdu do toho, a vy jste šli se mnou. Kdo video neviděl, může napravit zde.
Přiznám se vám zcela bez mučení, že jsem se hodně bál. Přeci jen se Mladému podnikateli věnuji naplno jen od začátku tohoto roku. Za tu dobu se mi sice povedlo natočit spoustu videí a napsat mnoho nových článků, ale měl jsem strach, že to pro takovou soutěž nebude stačit.
Přesto jste mě v tom nenechali a Mladého podnikatele dostali až do finále. To byl můj cíl – dostat se alespoň do druhého kola. A díky se vám se to povedlo, za což vám moc děkuji! 😳
Obrovskou radost mi tento měsíc udělalo pozvání Besteta. Napsala mi Vlaďka Ďurišová s tím, že mě zve do Brna na diskuzní večer, kde mě bude zpovídat Vláďa Přichystal. Proběhne to 11. listopadu, a kdo bude chtít, může přijít. Naposledy tam byl třeba Jirka Chomát, kterého jsem tento měsíc poprvé potkal osobně, hned jej zařadil mezi nejinspirativnější lidi, které znám, a už spolu něco chystáme. Rozumíme si ve spoustě věcech – v pohledu na byznys, marketing i život obecně.
Velmi pozitivně se Mladému podnikateli daří spolupracovat i s oborovými konferencemi. Tento měsíc jsem navázal spolupráci s Internet Info a jejich Czech Internet Forum, což mi doporučil CEO společnosti Ján Simkanič, se kterým se již brzy můžete těšit na videorozhovor. S panem Simkaničem, který vede firmu provozující servery, jako je Lupa.cz, Root.cz, Podnikatel.cz a další, jsem se sešel a zanechal ve mně hluboký dojem. Těším se, co řeknete na náš rozhovor. Tématem bude budoucnost médií, jejich monetizace a prodej reklamy obecně.
O moje videorozhovory projevili zájem i v Shopsysu a Shoptetu. Natočil jsem celkem 9 rozhovorů přímo na Shopcampu a Matěj Kapošváry v desátém videu vyzpovídal i mě.
Shopsys Mladého podnikatele a výběr jeho videí zařadil i do svého pravidelného newsletteru.
Anna Kovárová ze Shopsysu láká diváky videa na článek s výběrem nejlepších rozhovorů na Mladém podnikateli. Video najdete zde.
Příjemného ocenění se Mladý podnikatel dočkal v podcastu Pavla Šímy, kde všem svým posluchačům moje rozhovory doporučil a řekl: „Když jsem s Demarketingem začínal, dělal jsem si rešerši snad všech českých podcastů, abych věděl, do čeho jdu. Závěr? Většina z nich je buď hrozně mimo naši branži, nebo stojí za starou belu. Výjimkou je podcast MladýPodnikatel.cz.“
Natáčet budu i 9. listopadu v Ostravě na konferenci MarketingOn. Zatím to vypadá min. na 3 videorozhovory.
Radost mi udělala i pozvánka Josefa Řezníčka ze Včeliště do jeho série videorozhovorů. Takže jsem si to zase otočil a odpovídal na otázky kolem přípravy videí, tvorby webu a práce s obsahem. Na video se můžete podívat zde.
A aby toho nebylo málo, povedlo se navázat spolupráci s Hiri.cz (projekt StartupJobsu), pro které budu natáčet videorozhovory s HR specialisty. Bude to velmi zajímavá zkušenost, příležitost poznat nové lidi, téma i prostředí a jak přiznávám v rozhovoru pro Shopcamp, tak i diverzifikace příjmu Mladého podnikatele.
Krátké videorozhovory o finančních startupech natáčím pro server Peníze.cz. Jak vypadá výsledek, můžete vidět na rozhovoru o Twistu nebo Spendee.
Těší mě, že tyto nabídky v podstatě přichází samy. Je to navíc skvělý způsob, jak zvýšit jeho brand awareness. Stále více lidí mi říká, že jsem všude a že nový obsah nejde přehlédnout. 🙂
Vzhledem k tomu, jakou visibilitu si tím Mladý podnikatel získává, jak to ovlivňuje jeho návštěvnost a povědomí o brandu, a že to všechno jde bez finančních investic (někdy dokonce platí oni mně), je to pro projekt, na kterém pracuji naplno necelý rok, docela dobrý výkon.
Tento měsíc budu na Czech Internet Foru. Pokud tam někdo z vás bude, můžeme pokecat. Jinak držte palce do dalšího měsíce, ať vznikne zase spousta super obsahu. A pokud chcete Mladého podnikatele podpořit, můžete mu to tam pinknout v Křišťálové Lupě. 😉 Díky!
5. 10. 2016
Co na můj článek říkáte vy?