Jiří Rostecký

Wedos kopl do vosího hnízda aneb Jak bolí, když se řeknou ceny nahlas

28. 8. 2012

Wedos je známý svým relativně agresivním marketingem. Rád vymýšlí něco, co opravdu zaujme a bude se to šířit. Wedos má geniální nápady na virál. Vzpomeňme na hořící strojovnu, která se hned stala hitem a všichni jsme koukali na webku. Teď ale Wedos přišel s něčím, co moc lidí nepotěšilo…

Wedos ale není známý jenom díky svému marketingu, ale hlavně i díky svým cenám. Ty má bezkonkurenčně nejnižší, což mu získalo oblibu tisíců klientů a naopak to přidělalo vrásky na čele konkurenčním hostingům. Ty Wedos mohl pěkně rozzlobit a přetáhnout jim jejich zákazníky, ale to už je hald konkurenční boj. Většina lidí jde za levnější a je pravda, že se službami Wedosu jsem zatím ani já neměl problém.

Nicméně Wedos nezačal šlapat jen po poskytovatelích, ale dokonce i po webmasterech. I když se v diskuzi na Webtrhu brání, že ho něco takového ani nenapadlo, sám tomu nevěřím. Wedos má velmi chytré lidi, kteří vymýšlí, jak ještě více prorazit a získat nové zákazníky.

A tak rozeslali pohlednice. Doposud jsem takovou věc ještě neviděl. Wedos prostě nechal natisknout pohlednice a rozeslal je po republice. Prý je to společná kampaň s NICem, ale „pozdrav z Hluboké“ je prostě Wedos. Tisíce, desítky tisíc a možná i statisíce lidí tak najdou ve své schránce pozdrav od někoho, kdo poskytuje hosting a má super ceny.

To se však nelíbí webmasterům. Proč? Protože ti svým zákazníkům za hosting účtují daleko více. Představte si člověka, který věcem kolem internetu vůbec nerozumí, ale poskytuje nějakou offline službu a potřebuje webové stránky. Najme si někoho, třeba webové studio, které mu vše zařídí. Na faktuře uvidí částku o několika tisících, což mu s čísly na pohledu vůbec nesouhlasí. A tak se ptá, na což má nárok, proč jsou ceny tak vysoké a v tom horším případě ihned mění webmastera. Webové stránky chce přesunout, pokud už nejsou na Wedosu, hledá nového webmastera a platí jemu, za přesun, za úpravy, za vše…

Webmasteři ale nejsou zloději, což klient díky krásnému pohledu z Hluboké nemusí pochopit. Proč by měli platit třeba i 50x více, když to na Wedosu stojí pár stovek? Webmaster jim už těžko vysvětlí, že částka na faktuře neobsahuje jen cenu za hosting a registraci domény, ale i to všechno kolem, protože hosting a doména nerovná se webová stránka. Skvěle to popsal Michal Kubíček, který s tím má několikaleté zkušenosti a ví, o čem píše.

Wedos opět udeřil do červeného, protože našel místo, kde to ještě může zabolet. Nemyslím si, že proti webmasterům zaútočil nevědomky. Naopak si myslí, že to byl předem připravený a dobře promyšlený krok, jak rozvířit okolní vody. Teď třeba zákazníci webmasterů budou chtít přejít k Wedosu. A za to to přeci stálo.

Ať už to bylo jakkoliv, Wedos udělal to, na co měl právo, a opět prokázal kus své geniality. Bránit se bude tím (a velmi dobře), že neodpovídá za služby webmasterů, kteří mají fakturovat jen to, co doopravdy poskytují. Na to se dá těžko argumentovat, protože když se mluví o cenách, tak to prostě bolí…

28. 8. 2012

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?