25. 3. 2013
Na MladýPodnikatel.cz poslední dobou sekáme jednu novinku za druhou. Dostávám denně šíleně nových nápadů, a ty nejlepší hned realizuji. Jaksi není na co čekat a pomáhají mi i naši čtenáři, kteří zasílají svoje materiály na vložení. Přivedlo mě to všechno na jednu myšlenku – obsah nemusí být jen placený.
Doposud jsem měl zafixováno, že za hodnotný obsah musím platit. Pokud jakožto provozovatel webu požaduji kvalitní content, musím si ho buďto zaplatit od někoho, kdo mi ho vytvoří, nebo si ho vytvořit sám, což mě samozřejmě také stojí peníze, které bych mohl vydělávat jinou činností. Všichni navíc víme, jak těžké je takový obsah vytvořit. Zaujmout čtenáře, nechat je obsah sdílet a ještě to nechat samovolně virálně šířit. To není jen tak.
Další problém, který mne trápil, bylo odlišení se. Jedna ze zásad praví, že způsobem, jak uspět, je odlišit se. Máme silnou konkurenci a de facto všichni nabízíme jeden produkt – články. Rozhoduje pak už „jen“ jejich kvalita, což také není snadné ohlídat (kdo kdy provozoval magazín, tak určitě ví své). Takže jsem zabil dvě mouchy jednou ranou.
Napadlo mne vytvářet hodnoty z volně dostupného obsahu na internetu. K tematice magazínu se tak přímo hodily:
Všechny spojuje jedno – jsou zdarma. Video z Youtube si na web může dát kdokoliv, stejně jako prezentaci ze SlideShare či upozornění na nějakou akci. Společným znakem je navíc i to, že naši čtenáři přímo prahnou po kvalitních a hlavně přínosných informacích, které je nebaví hledat. Proč jim tedy nenabídnout seznamy s odkazy na to, co chtějí, ale nemají čas nebo náladu na hledání?
A děláme to dobře! Konkurence nás kopíruje. Sleduji několik celkově či jen z části konkurenčních webů, které po nás postupně spouštějí to samé (na jeden mne upozornil i náš čtenář). Kdoví, jestli dostali stejný nápad jako já, nebo se nás prostě snaží dotáhnout. Pro nás je ale důležité to, že jdeme správnou cestou, naši čtenáři mi píší emaily a chválí nás. K tomu všemu přidávají sami nový obsah a společně tak tvoříme super web, který může pomoci.
Cílem tohoto článku je ale to, abyste se i vy zamysleli nad tím, jaký obsah na web vkládáte a zdali to nejde trochu snáz a levněji. Na internetu je strašně moc věcí, které můžete legálně sdílet i na svých stránkách, mnohdy vám za to jeho autoři i poděkují, takže zabijete několik much jednou ranou.
A na závěr ještě jedna rada – nedělejte to, co dělají už jiní. Tím opět porušíte tu základní myšlenku – odlišování se. Budete opět stejní jako někdo jiný, pravděpodobně i horší. Zkuste vymyslet něco vlastního, něco nového, co nikdo nemá. Nebo co alespoň konkurence nemá. To, co jsem vymyslel já, není nic světoborného, ale má to skvělé měřitelné výsledky. Položte si otázku, co vaše cílovka chce, co hledá a co by jí udělalo radost. Jak jí můžete usnadnit práci? A odpověď zrealizujte…
25. 3. 2013
Jo tak jestli má nějaký jiný magazín taky affil seznam, to nevím, pokud to bereš jen v rámci konkurence, tak to potom jo .-)
Jirko, ty ten můj komentář opravdu nacpeš kam to jen jde 😉 Přitom je to jen pravda, čistá pravda…
Každopádně díky za další fajn, inspirující článek!
No i kompilát jiných informací může mít přidanou hodnotu, ale musí se udělat tak, aby tam ta přidaná hodnota byla. Chodit na stránku nějakého webu, kde se dozvím to, co už jsem četl Nkrát, to bych asi nedělal. Proto ani nečtu moc noviny – všechno už vím odjinud. Pro komentáře čtu týdeníky.
Mě se vyplatilo dělat to, co dělají jiní. Jen je třeba to dělat lépe, rychleji, kvalitněji nebo levněji 😉
Ten volně dostupný obsah jak tomu říkáte, není volně dostupný. Minimálně bez svolení autora porušujete autorský zákon, ať si to myslíte nebo ne.
Doplňovat obsah o tyto zajímavé věci je určitě dobré, u těch videí s YouTube je to sice trochu ošemetné, ale budiž. Jen jsem se trochu pousmál u věty „nedělejte to, co dělají už jiní“ myslíš jako třeba tvůj milóntý affiliate seznam 😀