Jiří Rostecký

Uspořádali jsme první vlastní off-line event. Představujeme vám E-shop Klub

11. 6. 2018

Máme za sebou další velký krok. Krok z on-line prostředí do toho off-line. Uspořádali jsme náš první event a byl to jeden z nejlepších momentů, jaký jsem při budování MladýPodnikatel.cz zažil.

Posláním MladýPodnikatel.cz je inspirovat, vzdělávat a podporovat české a slovenské podnikatele. Natočil jsem pro ně už přes 300 videorozhovorů a podcastů a v Česku nenajdete web, na kterém by spolu podnikatelé a odborníci na různá témata sdíleli tolik zkušeností a příběhů jako na MladýPodnikatel.cz.

Před několika týdny mi ale došlo, že pasivní sledování videí a poslouchání podcastů není jedinou hodnotou, kterou podnikatelům a dalším lidem můžeme předávat.

Rozhodli jsme se proto vystoupit ze světa internetu a vstoupit do světa konferencí. Měl jsem jich v hlavě několik. Chtěl jsem na každé 100 až 300 lidí, kteří by platili drahé vstupné. Partnerům jsem si chtěl říct o horentní sumy a všechno mělo být obrovské.

Po pár dnech příprav první konference mi došlo, že je to hloupost. Že jdeme proti hodnotám MladýPodnikatel.cz, kterého jsem nikdy nebudoval pro to, aby byl co největší, aby vydělával co nejvíce peněz a aby spíš než skutečný přínos pro své uživatele upřednostňoval vlastní zisk.

Vykašlali jsme se na to a přišli s něčím úplně jiným. S E-shop Klubem.

E-shop Klub je kombinací kvalitního moderovaného programu a uvolněné přátelské diskuze. Sezvali jsme několik zakladatelů úspěšných e-shopů na jedno místo a nechali je si povídat. Akce začala s hodinovým (plánovaným) zpožděním, protože mezi účastníky hned od začátku vznikla spousta diskuzí. Tu o expedici, tu o marketingu, jiní zase probírali firemní kulturu.

Speciálně pro ně jsem na místě odmoderoval dvouhodinový rozhovor se zakladatelem HuráMobil.cz Petrem Hudcem. Díky komorní atmosféře mohli všichni účastníci mluvit více otevřeněji, bez okolků a na rovinu. Přímo při rozhovoru začaly mezi Petrem a posluchači vznikat první diskuze, názorové neshody a samozřejmě… padla řada zajímavých dotazů.

Byl jsem hodně nervózní. Poprvé jsem moderoval vlastní akci a navíc před takto náročným publikem. Když jenom natáčíte videa, přicházíte o to kouzlo osobního kontaktu. Ale když potom vidíte všechny ty zkušené profesionály, kteří rozhodně nemají času nazbyt a kteří přišli na něco, co jste sami vytvořili… Tak jste jednoduše dojatí, šťastní a namotivovaní.

E-shop Klub je začátkem něčeho nového. Je pokračováním mého poslání podporovat podnikatele. Nemá být další konferencí, kde potkáte stovky lidí a do jejíhož programu skoro nemůžete zasahovat. Chceme to dělat jinak, chceme budovat komunitu navzájem se podporujících lidí a díky ohlasům účastníků prvního E-shop Klubu víme, že to má smysl.

Přečtěte si, o čem jsme si na prvním E-shop Klubu povídali.

Akce začala mou úvodní řečí. Představil jsem v ní myšlenku E-shop Klubu, plány, které s ním máme, a uvedl našeho prvního hosta, kterým byl Petr Hudec.

Od začátku jsme akci nestavěli tak, aby na ní bylo hodně lidí. Příště bychom chtěli účastníků o něco více, ale nechceme přesáhnout hranici 20 účastníků.

Petra jsem jako prvního hosta vybral schválně. Věděl jsem, že se bez okolků dokáže podělit o svoje zkušenosti a na nic si při tom nebude hrát. Jeho HuráMobil.cz má roční obrat kolem 80 miliónů a 12 zaměstnanců.

Při rozhovoru padlo několik kontroverzních témat. Třeba spolupráce s freelancery a agenturami, srážení cen některými e-shopy a mnoho dalšího. Od komorního formátu a skutečnosti, že se rozhovor nenahrává, si slibujeme mnohem větší otevřenost a upřímnost hostů.

Zakladatel Korálky.cz Martin Stibor využil akci naplno. Patřil mezi nejaktivnější účastníky a měl spoustu zajímavých dotazů, které rozproudily diskuzi.

Martin Stibor, Kristýna Křížová (Agátin svět) a Jan Mašinda (Dataweps).

Zleva vpopředí: Martin Stibor (Korálky.cz), Petr Hudec (HuráMobil.cz), Martin Pěnička (TisknuLevně.cz), Tomáš Krýdl (ProVysavače.cz), Marcel Martínek (počítače24.cz) a Vojtěch Schwangmaier (Pneumatiky.cz).

Akce nebyla postavená jen na moderovaném programu. Cílem bylo účastníky seznámit a podpořit mezi nimi diskuzi. Fungovalo to! Povídali si o expedici, marketingu, firemní kultuře a o mnoha dalších tématech.

Kouzlem akce bylo i to, že se na jednom místě sešli lidé s podobně velkými e-shopy, a proto si navzájem dokázali vyměnit spoustu zkušeností.

Do rozhovoru mohli aktivně zasahovat i posluchači. Bylo zajímavé poslouchat rozdílné pohledy a odlišné zkušenosti jednotlivých podnikatelů.

Rozhovor se nenatáčel. Byl určen speciálně pro členy klubu.

S Petrem jsme se před rozhovorem sešli a důkladně se na něj připravili. Chtěli jsme posluchačům předat co nejvíce hodnotných informací.

Petr hned druhý den ráno odlétal do zahraničí. Moc toho kvůli nám nenaspal. I za to mu patří velké díky.

Je velký rozdíl moderovat rozhovor před živým publikem a ve studiu před kamerami. Byla to velká zábava a určitě takových akcí připravíme více!

Jakožto správný odborník na mobily ukázal Petr na akci telefon, který má v Česku zatím pouze on.

Velkou výzvou bylo do diskuze zapojit i publikum, ale současně celý rozhovor nerozhodit. Naštěstí se to ale povedlo.

Petr prozradil spoustu zajímavých informací o tom, co mu funguje v podnikání, jak k byznysu přistupuje a na čem se spálil.

Účastníci si mohli zadarmo odnést knihy od Štefana Polgáriho a jeho Dognetu.

Ohlasy z akce jsou zatím velmi pozitivní. Určitě máme, co zlepšovat, ale také máme, na čem stavět.

Někteří hosté přijeli z velké dálky. Třeba Michalis Katapodis (3IT.cz) a Tomáš Krýdl (ProVysavače.cz) až z Ostravy.

Martin Pěnička (TisknuLevně.cz) a Marcel Martínek (počítače24.cz).

Daniel Klíma z Queens (v černém tričku).

Tomáš Krýdl (ProVysavače.cz) a Kristýna Křížová (Agátin svět).

Zleva: Jan Mašinda (Dataweps), Daniel Klíma (Queens), Vojtěch Schwangmaier (Pneumatiky.cz) a Martin Bernátek (Ovečkárna.cz)

Na akci si mohli podnikatelé vyměnit svoje zkušenosti. Na fotce Martin Pěnička (TisknuLevně.cz) a Martin Stibor (Korálky.cz).

Petra jsem se neptal jen já, popovídat si s ním mohli všichni účastníci. Zde je v diskuzi v Marcelem Martínkem (počítače24.cz).

Martin Pěnička (TisknuLevně.cz) a Martin Stibor (Korálky.cz)

Na akci jsme odprezentovali i dlouhodobé partnery MladýPodnikatel.cz (na plátně) a partnery tohoto setkání (rollupy).

Pro akci jsme využili prostor a catetingu od JUST-HOME.

Chci moc poděkovat všem partnerům akce. Zejména Dataweps, ApuTime, 3IT.cz, AW-Dev, Dognet a J.I.P. pro firmy. Také všem stálým partnerům MladýPodnikatel.cz, jako je Stable.cz, Shoptet.cz, počítače24.cz, eVisions.cz, ACOMWARE, Fresh Services, DostupnýAdvokát.cz, OFFICE to go, FenekPR a dalším. Díky Vám můžeme naplňovat naše poslání a pomáhat (nejen) podnikatelům.

Akce měla svoje unikátní partnery.

Bylo jich celkem šest (všichni jsou na plátně). Na místě jsme ale odprezentovali i naše dlouhodobé partnery (na této fotce Stable.cz a Shoptet.cz).

E-shop Klub by nikdy nevznikl bez skvělé práce Šárky Prchalové a bez pomoci Kateřiny Wich z Radost dětem.

Šárka, Katka a já.

Akci jsme se Šárkou připravali několik týdnů.

E-shop Klub se bude opakovat! Ohlasy účastníků jsou takové, že v tom určitě máme pokračovat. A také budeme 🙂

A ty skvělé fotky zase bez Jirky Chomáta. Napsal jsem mu asi 3 hodiny před akcí, že nemám fotografa. Všeho nechal a přijel. Prý má rád dobrodružství. A tohle dobrodružství rozhodně bylo!

Jirka Chomát je marketér s velkými zkušenostmi v e-commerce. Mohli jsme mít na akci o marketingu a e-commerce lepšího fotografa?

11. 6. 2018

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?