Jiří Rostecký

Online podnikání

Na téma online podnikání čtěte i na MladýPodnikatel.cz.


Kdy nevěřit investorům?

Před pár dny jsem se sešel se zakladatelem jednoho startupu. Investoval do něj ze svého už přes milion korun a u mě si objednal konzultaci, aby se mnou probral svůj záměr, získal odpovědi na některé své otázky a načerpal trochu z mých kontaktů na investory a zakladatele dalších startupů, kteří by pro něj mohli být […]

16. 10. 20196 minut čtenípřečíst článek

Proč e-shopy nerostou?

Každý týden se bavím s mnoha e-shopy – s těmi, co rostou, ale i s těmi ve ztrátě. Kdybych měl popsat, co nejčastěji brzdí jejich rozvoj, bylo by to toto:

29. 7. 20191 minuta čtenípřečíst článek
[mc4wp_form id="1911"]

Další E-shop Klub za námi! Důkladně jsme prozkoumali minulost, současnost i budoucnost Footshopu

Takhle to vypadalo na včerejším E-shop Klubu s Peterem Hajdučkem a Peterem Toporem. Bylo to naprosto super! Kluci byli velmi otevření a ukázali dost interních dat, dokumentů a postupů. Dokázal bych o tom napsat spoustu článků, ale zkusím alespoň pár bodů, které mě zaujaly:

19. 7. 20192 minuty čtenípřečíst článek

Chcete, abych o vás napsal zadarmo? Ok, ale co za to?

Přes Mladého podnikatele mě často kontaktují lidé, co chtějí, abych představil jejich projekty. Chodí mi také strašně moc tiskových zpráv a proseb o podporu nějaké akce, spolupráci a podobně. Je to docela nuda, skoro nikdy mě to nezaujme a hlavně nevidím důvod, proč o tom napsat.

9. 10. 20144 minuty čtenípřečíst článek

Doména už není tak důležitá, přesto se nad ní vyplatí přemýšlet

Obecně se tvrdí, že doména již není tak důležitá. Sám do nich investuji poměrně hodně, ale především si myslím, že to není otázkou peněz. Je snadné vymyslet mnoho domén, které ještě nikdo nezaregistroval, i přesto to ale řada našich klientů podceňuje a my jim musíme radit, aby se nad vším ještě jednou zamysleli.

19. 12. 20133 minuty čtenípřečíst článek

Blogování z vás odborníka neudělá

Poslední dobou mám pocit, že se objevilo nové know-how na úspěch. Ono není tak nové, ale začalo se trochu zneužívat. Všiml jsem si, že řada lidí začala blogovat a předstírat svou profesionalitu. Často to ale končí naprostým zklamáním, kdy jedinou povedenou prací jsou články na blogu.

1. 12. 20132 minuty čtenípřečíst článek

Věřit si nestačí. Musíte na to i mít…

Řeknu vám dva naprosto odlišné příběhy, které mě přivedly na jednu zajímavou myšlenku. Že lidé, co dávají ze všech nejvíce najevo své ambice, vyzdvihují své kvality a působí možná až přehnaně sebejistým dojmem, často končí podstatně hůře než ostatní, jimž okolí na základě jejich chování třeba tak nevěří a neočekává od nich mimořádné výsledky.

11. 10. 20132 minuty čtenípřečíst článek

Přerod myšlení aneb Jak se člověku uleví, když z něj ta blbost spadne

Dnešní článek bude trochu nostalgický. Dlouho jsem přemýšlel, jestli jej vůbec mám publikovat. Novoroční bilancování mě nějak zasáhlo a teď se z toho nemůžu vyblogovat. Trochu jsem se bál, že budu k smíchu, ale nakonec jsem si uvědomil, že se nejspíš nemám za co stydět a mohu vlastní chyby vesele přiznat.

5. 1. 20134 minuty čtenípřečíst článek

Vykašlete se na konkurenční boj, raději spolupracujte a společně začněte vydělávat

Jednou z největších chyb v mém podnikání dříve bylo, že jsem si dostatečně nevážil konkurence a opovrhoval jí. Měl jsem tendenci s ní soupeřit, s jejími představiteli jsem se ani nepokoušel komunikovat a bral je za své největší nepřátele. Myslel jsem si, že konkurence je nechtěná, nepřátelská a spolupráce s ní je vyloučená. Chyba!

20. 10. 20122 minuty čtenípřečíst článek

Proč se lidé zajímají jen o to nejméně důležité? Proč je zajímá jen cena?

Po prodeji Objevit.cz mi začalo chodit mnoho zpráv na Facebook, na email, na IM a další. Když jsem potkal někoho, kdo zaregistroval, že jsem magazín prodal, jeho první otázka zněla, kolik jsem za to dostal. Za kolik jsem to prodal? Co si za to koupím? Přivedlo mě to na myšlenku, proč lidi zajímá jen to […]

5. 9. 20122 minuty čtenípřečíst článek