Jiří Rostecký

7 důvodů, proč má největší smysl sledovat MladýPodnikatel.cz přes léto

9. 7. 2016

Mnoho podnikatelů i marketérů přes léto nepracuje naplno. Užívají si teplého počasí, odpočívají, cestují, tráví čas se svými blízkými. Náš obor ale nespí. Musíte se v něm neustále vzdělávat, získávat nové informace, zdokonalovat se a zlepšovat svoje produkty a služby. Bez ohledu na to, jaké je venku počasí.

A právě proto se snažím Mladého podnikatele tvořit tak, aby nabídl možnost všem, co nestíhají sledovat tisíce zajímavých zdrojů na internetu a co chtějí získávat zadarmo know-how z českého a slovenského prostředí.

I přesto, že i já přes léto nepracuji úplně naplno, chystám se vyrazit na dovolenou a více odpočívám, snažím se úplně nazastavit. Sepsal jsem X rozumných důvodů, proč sledovat Mladého podnikatele i v létě a jak ho v horkých měsících používat, aby pro vás nebyl prací, ale příjemnou výplní času, který mu budete chtít věnovat. Doplnil jsem i tipy na zajímavé videa a zajímavé články, které stojí za to přes léto projít.

1. O hodinu více času

První důvod je velmi pragmatický – máte více času. Nenatáčím 20minutové rozhovory, ve kterých neřekneme všechno podstatné a tématu se dotkneme jen povrchně. Bavím se s hostem, dokud v tom vidím smysl. Jedno z mých nejsledovanějších videí má 1 hodinu a 47 minut, většina videí se pohybuje kolem hodiny.

A vy na to nemáte čas. Přes léto ho ale najdete:

  • Většina e-shopů má sezónu v zimě. To neví, kam dřív skočit. Na nějaké rozhovory nebude čas.
  • Online marketingové agentury a freelanceři rovněž nestíhají. Pomáhají těm e-shopům, řeší nové poptávky, mají práce až nad hlavu.
  • Přes léto je hodně lidí pryč, někde vegetí. Takže by vám mohlo chodit o trošku míň e-mailů, nemusel by vám tolik zvonit telefon, což vám opět přidá čas navíc.
  • I vy nebudete furt u počítače. V létě nejspíš trávíte mimo práci více času než v zimě. Rozhovory můžete poslouchat při běhání, při řízení nebo při válení se na lehátku na pláži. Pomůže k tomu podcast.

I kdyby vám léto dalo jenom o hodinu víc času, který chcete vyplnit sebevzděláváním a získáváním nového know-how, můžete toho využít.

rozensky-video

Tisíce zhlédnutí má rozhovor s Máriem Roženským. Diváci se v něm dozvěděli, jak rozjet byznys na internetu a co je v podnikání nejdůležitější. Délka nevadí, Mário mluvil skvěle a k věci.

2. Týdny i měsíce navíc

A využít té 1 hodiny můžete právě proto, abyste získali čas navíc. Týdny i měsíce náskoku před konkurencí či před vašimi kolegy, protože se dozvíte nové věci. Máte čas promyslet nové úhly pohledu na to, co třeba taky ve firmě řešíte nebo co byste mohli vyzkoušet. Co mám na mysli?

A můžete získat spoustu nových myšlenek. Ne z nudných přednášek, ne při sezení u počítače, ale klidně při procházce s vaším psem nebo při běhání po lese, kdy vám místo hudby může do uší proudit know-how, které jiní získávali roky.

alza-sleduje

Víte o tom, že tento týden strávím skoro celý 1 den v Alze? Budu tam připravovat rovnou 3 rozhovory. Než je ale zvládnu natočit, můžete se inspirovat v tom, proč je Alza vůbec úspěšná.

3. Můžete zkoušet nové věci

V rozhovorech se snažím být praktický. Třeba v tom o content marketingu jsem zjišťoval, jak si ho mohou vyzkoušet i e-shopy, které nemají velký rozpočet. Léto je úžasnou příležitostí vyzkoušet si nové věci, posunout svůj byznys dopředu a naučit se něco nového. Zvláště, pokud se začínáte připravovat na zimní sezónu.

Čím začít?

Zkuste se v létě, kdy na to máte více času, zaměřit na věci, které jindy nestíháte. Ty, co z nějakého důvodu opomíjíte, ale ve skrytu duše moc dobře víte, že byste je měli řešit. Potom už na to opět nebudete mít čas.

martin-stibor

Tohle je Martin Stibor. Rozhovor s ním vyjde v následujících dnech. Martin provozuje e-shop Korálky.cz a nejen, že díky Mladému podnikateli poznal Ordr.cz a přes rok si ho objednával do firmy, dokonce díky mým rozhovorů zkusil spoustu nových věcí a pravidelně se v nich inspiruje. Zkuste to také.

4. Navážete nové kontakty

Aktuálně pracuji na rozsáhlém průzkumu mezi pravidelnými uživateli Mladého podnikatele. V rozhovorech se jich ptám na to, jak magazín používají a co jim přináší. Nejčastěji zmiňují inspiraci a seznámení s novými lidmi. Napadlo vás Mladého podnikatele použít jako zdroj inspirativních osobností, které můžete pozvat na kafe a společně probrat byznys?

Takových lidí už jsem vám představit mnoho. Na mém webu najdete e-shopaře, který na internetu začínal naprosto bez zkušeností s e-commerce a prodává zboží, které není zrovna sexy a vyhledávané.

krapitek-tablet

Vojta Krapítek je ten typ e-shopaře, který se pohybuje ve velmi konkurenčním prostředí. Díky svému tahu na branku a rozumného uvažování se mu ale daří prosperovat. Vyprávěl o tom přímo na své prodejně.

Taky najdete e-shopaře, co řeší SEO i expanzi do zahraničí dost punkovým způsobem, s minimálními náklady, ale funkčně. Inspirovat vás může i podnikatel, který si prošel mnoha faily, chvíli žil s 200 korunami na týden a který dnes zaměstnává 35 lidí.

Ani jako freelancer nepřijdete zkrátka. Najdete freelancera, co je na volné noze 23 let a dlouhodobě prosperuje. Můžete zlepšit svoje copywriterské dovednosti, pokusit se odlišit nebo zapracovat na time-managementu.

Můžete najít svého mentora nebo prostě někoho, kdo vás bude v něčem inspirovat. Prostudovat si jeho práci, pročíst blogy a sociální sítě, kontaktovat ho nebo ho rovnou někam pozvat. Dost možná na to teď oba budete mít více času.

2 inzerenti našli investora

Inzerce na Mladém podnikateli občas přinese i něco, co byste původně nečekali. 2 na sobě nezávislí inzerenti mi dokonce potvrdili, že díky ní našli investora do jejich firmy. Koho poznáte přes Mladého podnikatele vy?

5. Rostete, když ostatní nedělají vůbec nic

Je to tvrdé, ale realita byznysu vypadá trochu jinak, než jak bychom chtěli. Když se zeptáte úspěšných podnikatelů, díky čemu jejich byznys tak vyrostl, většina vám řekne totéž. Protože pracovali i tehdy, kdy jiní měli volno. Zní to jako klišé? Tak si pusťte rozhovory s Martinem Rozhoněm, Kubou Rožem, Petrem Andrýskem a se spoustou dalších.

Odpočinek je důležitý. Být fit je základním kamenem vaší schopnosti růst. Nutně to ale neznamená nedělat vůbec nic. Poslechněte si, jak na sobě maká Honza Kvasnička, nebo se začtěte do toho, co všechno zvládá Pavel Ungr a Mário Roženský.

vivantis-prodejna

Tohle je prodejna Vivantisu, na které jsem natáčel rozhovor s Martinem Rozhoněm. Ten přijel do Prahy jenom za mnou, aby mi vyprávěl třeba o tom, jak i dnes občas přemýšlí nad tím, že se na to vykašle. Poslechněte si jednoho z nejúspěšnějších českých e-shopařů.

6. Připravíte se na zimu

Zima je pro řadu e-shopů vyvrcholením sezóny. Ať už e-shop provozujete nebo se na něm jen podílíte, můžete přes léto zapracovat na tom, co se vám v zimě bude hodit. Co to je?

A samozřejmě najdete spoustu marketingové inspirace – videa točím skoro o všech oblastech internetového marketingu a snažím se je publikovat postupně tak, aby si vybral úplně každý.

7. Budete v obraze

A aby toho nebylo málo, postupně začínám připravovat kratší rozhovory, které reagují na zásadní novinky v online marketingu. Ukázkou může být třeba rozhovor s Pavlem Pajkrtem o tom, co se dějě ve světě vyhledávačů:


A takových videí bude stále více!

3 tipy, jak používat MP v létě:

  1. Odebírejte RSS kanál. Nic vám neunikne a můžete si vybírat z těch nejlepších článků a videí, které se hodí právě pro vás. Z RSS kanálu odstraňuji PR články, aby vás neotravovaly.
  2. Odebírejte podcast. Najdete ho na iTunes, na webu jsou všechny rozhovory ke stažení ve formátu MP3. Podcasty si můžete pustit při práci, při cestování, ale třeba i při řízení.
  3. Přihlaste se k odběru newsletteru. Každý týden posílám souhrn nejnovějších videorozhovorů s komentářem, co se v nich dozvíte. Přečtení newsletteru nezabere ani 1 minutu.

Ať už budete Mladého podnikatele sledovat nebo ne, užijte si léto a naberte co nejvíce síly do dalšího podnikání!

Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Nomad_Soul

9. 7. 2016

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?