Jiří Rostecký

Proč nejde kontaktovat konzultanty z agentur?

3. 1. 2016

Jednu věc absolutně nechápu. Proč agentury nezobrazují kontakt na svoje konzultanty na webu? Proč ti konzultanti sami nemají nějakou online vizitku, kde by kontakt šel najít?

Už několikrát se mi stalo, že jsem chtěl oslovit konkrétního konzultanta s rozhovorem na Mladého podnikatele. Kontaktu na něj jsem se ale nedohledal.

Na firemním webu je jen jeho fotka, jméno a pozice. Na sociálních sítích nikde nic nemá, na Facebooku mu dost často nejde zpráva poslat. Řada agenturních zaměstnanců ani není na Twitteru, příp. tam nejsou aktivní.

Občas najdu kontakt např. na SlideShare v prezentaci, ale vtipnější mi přijde něco jiného – když mi freelanceři dávají kontakt na agenturní konzultanty, abych je vůbec mohl zkontaktovat.

Upřímně tohle absolutně nechápu. Mít konzultantskou firmu, naopak tam kontakty na klíčové konzultanty nechám. Já jako zákazník přeci nechci psát na společný e-mail pro všechny. Působí to na mne tak, že si to tam přečte nějaká asistentka, pošle mi naučené odpovědi a nedozvím se nic.

Místo toho bych chtěl kontaktovat konkrétního specialistu. Zeptat se, zda mi s problémem dokáže poradit. A pokud ano, můžeme se domluvit na placené konzultanci či už na něčem konkrétnějším.

Vůbec nemluvím o médiích. Mně se vůbec nechce psát na společný e-mail. Proč bych to měl dělat? Vím, koho chci kontaktovat a nechci to řešit s někým jiným. To je pro mě rychlejší oslovit někoho, kdo svůj kontakt na internetu uvádí a mohu se s ním spojit rychleji. A to třeba i telefonem, když to potřebuji rychle.

Představte si, že Google vydá významnou aktualizaci. Dotkne se všech webů. Je to velké téma a já chci být mezi prvními, kdo lidem přinese nové informace a komentář nějakého odborníka. Což se snaží dělat spousta médií.

Chci oslovit někoho z významné agentury. Jenomže on nemám nikde kontakt, takže mu nemohu zavolat ani napsat e-mail. Píši tedy na info@. Tam si to přečte nějaká asistentka, možná ale až druhý den. Pak to vystrašená pošle firemnímu PR/marketingu a ten mě možná spojí s tím odborníkem. Většinou spojí, proč by to přeci neudělal, že?

A to je pro mě nesmysl, protože spěchám. Raději oslovím jinou agenturu nebo spíš freelancera, který mi zareaguje daleko operativněji. O co tím ta původní agentura přišla?

  • Její specialista mohl na mém webu komentovat významnou událost v online marketingu. Ze všech specialistů to mohl být zrovna on.
  • Agentura tak mohla mít velmi zajímavé PR, protože vždy uvádím, z jaké agentury konzultant je.
  • Specialista mohl podpořit svůj osobní brand. Třeba by si ho díky tomu všimla i jiná média, oborové konference apod.
  • Agentura to mohla sdílet na svých sociálních sítích, ukázat to svým zákazníkům i veřejnosti a dokázat tak, že o ni mají zájem média.
  • Mohla dokázat, že umí rychle reagovat na aktuální trendy, má zkušené konzultanty a je připravená klientům pomoci.
  • Pravděpodobně získala i zpětný odkaz na svůj web, což jejich linkbuildery potěší.

Já jsem o nic nepřišel. Událost mi už dávno komentuje jiný kvalifikovaný odborník a já mám to, co jsem chtěl.

Asi chápu, proč je tak málo agenturních konzultantů aktivních na sociálních sítích, proč nepíší blog a celkově nejsou příliš vidět. Minimálně kontakt by si na sebe ale uvádět měli. Budou pak pro všechny daleko snáze dosažitelní a třeba tím získají i zajímavé prříležitosti pro sebe i pro svou agenturu.

Napadají mě i důvody, proč tam ty kontakty nemají. Jenom mě ale mrzí, že mám v rozhovorech víc freelancerů než agenturních konzultantů. A když to chci napravit a nechci tam mít zase ty samé agentury, tak nenajdu kontakty…

3. 1. 2016

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?