Sepsal jsem 5 častých brzd růstu e-shopů. | Autor fotky: Jirka Chomát
Každý týden se bavím s mnoha e-shopy – s těmi, co rostou, ale i s těmi ve ztrátě. Kdybych měl popsat, co nejčastěji brzdí jejich rozvoj, bylo by to toto:
Spousta peněz na skladu – neumí plánovat zásoby a mají spoustu ležáků. Během 1 roku se kvůli špatným odhadům dokáží dostat do velké ztráty.
Ničím se neodlišují – nabízí totéž co konkurence a nemají žádnou přidanou hodnotu. Často nepřemýšlí ani nad dalšími službami pro své zákazníky, které je jednak odlišit mohou a jednak pro ně vytvoří nový zdroj příjmu.
K financování růstu využívají pouze své peníze. Řada e-shopařů mi ale přiznala, že přechod na externí kapitál jim pomohl vyrůst. Je to ale i mentální přechod – hodně podnikatelů se totiž cizích peněz bojí (nedivím se jim, je to těžké).
Příliš mnoho slev. Některé e-shopy jsou dnes vyloženě závislé na slevách. Buď si to udělaly samy, nebo je tím poskvrněný celý trh. I s tím se dá ale pracovat.
Málo odvahy. Zejména v rámci našeho Junior E-shop Klubu vnímám, že mnoho malých e-shopů zkrátka nemá odvahu. Bojí se dělat změny, bojí se inovovat a samozřejmě se bojí investovat peníze. Bez toho ale nerostou, nebo rostou příliš pomalu.
Co byste přidali vy? Co nejvíce brzdilo vás? Nebo co vnímáte jako největší brzdy u vašich klientů?
Pokud neroste ani váš e-shop, napište mi a koukneme na to.
Jsem fajnšmejkr. Libuji si, když vím, a proto používám k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním webu mi k tomu dáváte zelenou. Více informací
Dobry den, chtel bych ziskat 15000000 na stavbu vetrne elektrarny.
dekuji
klapka