2. 8. 2012
Dneska jsem se dočetl, že se přepočítal Pagerank. Byl to pro mne další impulz, proč usoudit, že Google přestávám stále více chápat. Pravděpodobně se jednalo asi jen o menší aktualizaci, protože u mě se skoro nic nestalo.
Mám pár desítek webů, většina z nich je menších. A u většiny z nich se ranky nezměnily. Pouze u zcela nových webů vyskočily na jedničku.
To, co mě překvapuje, je, že se mi pár webů hezky propadlo ve vyhledávání, takže jsem čekal snížení. Místo toho jsem se dočkal stagnace, která je samozřejmě milým překvapením 🙂
Všiml jsem si, že nejsem sám, kdo má takový problém. Nic nezaznamenala i řada lidí na WebDealu.
Poslední dobou opravdu přestávám Google chápat. To asi hodně lida, mohou za to především všechna ta zvířátka. Docela mě naštvalo, když jsem se na pozicích, které jsem docela vydřel a nějakou dobu si je užíval, propadly moje weby za rádoby konkurenci, která je pro uživatele skutečně (a teď bez nadsázky) informačně zcela nepřínosná. Mluvím o PR katalozích, měsíc neaktualizovaných webech, minisites a dalších potvorách, které Google posadil před web, na němž se denně maká a na kvalitě obsahu se zakládá. To naštve. Ale hlavně v tom nevidím smysl. V čem jsou ty weby pro uživatele přínosnější? Ona už ta přínosnost a relevantnost není tím, co chce Google poskytovat?
2. 8. 2012
Ber to s nadhledem :). Jinak nové stránky / články se vždy hází na vrch, alespoň na týden, protože Google věří, že je třeba dávat aktuálním článkům nějakou výhodu (a možná si tak testují proklik a zajímavost stránky). Ale to není na furt. Ono záleží taky na odkazech, důvěryhodnosti a dalších věcech. Ke každé stránce patří desítky číslíček, které rozhodují.
Ale stejně moc nerozumím tomu, co je podle tebe špatně. To, že se nějaká stránka propadne ještě neznamená, že děláš něco špatně. Možná je jen více konkurence.
On každý hrozně rád říká, že má hezké stránky a ta zlá nicotná konkurence se má lépe. Můžeš prosím uvést příklad? Google se vždy snaží o kvalitu, ale je to jen počítač. Občas se nějaká ta chyba prostě stane. Jenže o no to není jen o textu, ale také odkazech a pod.