Jiří Rostecký

Líná huba, holé neštěstí. Nebojte se nabízet reklamu na svých stránkách, maximálně ji neprodáte

14. 9. 2012

Někteří webmasteři, kterým v rámci mentoringu pomáhám s tvorbou jejich webových stránek, mají dost často jeden nepříjemný problém. Nemohou sehnat inzerenty, respektive žádné neosloví. To je obrovská škoda, protože to bohužel nefunguje tak, že by jen inzerenti chodili za námi, občas se musíme vydat i my za nimi…

Jeden webmaster začíná s podnikáním. Má webové stránky, ale ještě na nich nevydělává. Jejich návštěvnost je tak kolem 100 UIP za den a on vyplňuje prázdná reklamní místa bannery affiliate Heuréky. Jeho web má skutečně zajímavé zaměření a existuje řada obchodů, které by možná chtěly na jeho webu inzerovat. Jenže on je neosloví, nenapadne ho to.

Myslím si, že toto je možná problém mnoha začátečníků, kteří s vyděláváním na svých webových stránkách teprve začínají. Na české internetové scéně je mezi podnikateli velmi známý Webtrh. Přijde mi, jakoby se veškeré podnikání odehrávalo jen zde. U mnoha začátečníků to tak bohužel je. Webtrh jim nabídl možnost zadat svoji nabídku inzerce a ukázat ji všem. Umožnil jim sledovat poptávky ostatních a formou PM je kontaktovat s nabídkou.

Nabízí se ovšem jednoduchá otázka: Jak se to dělalo dříve, než byl Webtrh založen?

I tehdy se s inzercí podnikalo a já se bojím, že řada lidí to dnes bez něj neumí. Nepřemýšlejí nad tím, jak vydělávat i jinou cestou než jen skrze Webtrh. Pocítil jsem to v minulosti i já na sobě. Většinu mých inzercí jsem získával právě díky Webtrhu. Tehdy to bylo příjemné, protože jsem nevěděl, jak jinak inzerenty shánět. I těch ale na Webtrhu ubývalo, protože přišly změny a hodně lidí odešlo.

Položil jsem si tehdy výše zmíněnou otázku a přemýšlel jsem, jak najít nové inzerenty. Jak co nejvíce vydělat bez závislosti na Webtrhu. Začal jsem tedy inzerenty sám hledat. Oslovoval jsem je, psal jsem jim emaily, občas jsem někam zavolal. Vytvořil jsem si ve Wordu jakýsi reklamní leták a uložil jej do PDF. Ten jsem přikládal ke svým emailů a vysvětloval v něm, proč je inzerce na mém webu tak prima a co jejím zakoupením inzerent získá. To samé jsem napsal i na svoje webové stránky a porozhlédl jsem se i po různých systémech, jako je třeba PlaCla.cz.

A světě div se! Inzerenti začali chodit. Sice to už nebylo tak snadné jako založení jednoho vlákna nebo odepsání na PM, ale byl to zase kus vlastní práce. Dokonce jsem i z takto prodané inzerce měl větší radost. Na Webtrh nezapomínám, dodnes tam mám skoro stále nějakou nabídku, ale už to pro mě není tak důležitý zdroj inzerentů.

Nebojte se. Najděte si weby, které by na vašich stránkách mohly mít zájem o inzerci. Mohou to být třeba obchody, když děláte web o něčem, co prodávají. Třeba vám nabídnou výhodný affil nebo rovnou koupí banner či článek. Napište jim email, buďte osobní, přesvědčiví, ale pravdiví. Představte sebe, svůj web i svoje čtenáře. Napište jim, proč u vás mají inzerovat, co tím získají a proč je to lepší než jinde. Udělejte si seznam takových kontaktů a postupně je obepisujte. To nejhorší, co se může stát, je, že neprodáte…

Zjistěte, jak dělat reklamu na internetu v tomto článku.

14. 9. 2012

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?