Jiří Rostecký

Nebojte se kritizovat vlastní práci, klienti to ocení

21. 11. 2013

Už se mi několikrát stalo, že jsem nebyl spokojen s naší prací. Nelíbil se mi text od našeho textaře, grafik odevzdal nevyhovující design a podobně. V takové situaci se dostanete do pozice někoho, kdo má dvě možnosti. Buď klientovi odevzdáte práci, s níž sám nejste ztotožněn, nebo zkritizujete svoje lidi, přiznáte chybu a práci zadáte znovu někomu jinému.

Nejlepší samozřejmě je, když se takové situace nestávají. Jenomže to nejde. Když píšete stovky textů, děláte desítky designů a máte více klientů, určitě se vám takový problém dříve nebo později stane. I ti nejlepší se mohou někdy seknout, nemusí pochopit celé zadání, naplnit jeho myšlenku nebo prostě nemít svůj den. Jsme lidé.

Právě proto se v naší firmě snažíme vše kontrolovat. Ono už to moc dobře nejde, protože nejsme v době, kdy jsme dokázali v pohodě vše přečíst, prohlédnout a podobně. Na druhou stranu už máme velmi pečlivě vybrané lidi a víme, co od nich můžeme očekávat. Přesto nechceme odevzdávat nic, s čím nejsme 100% spokojeni a rádi si to třeba nedáme do referencí. Respektive přímo chceme si to dát.

Dnes jsem volal klientovi. Děláme mu design a mně se nelíbil. Rozhodl jsem se jej dát jinému grafikovi. Klientovi jsem řekl pravdu a on můj přístup ocenil. Poděkoval mi a řekl, že je rád na to, jak na to dohlížíme a máme zájem to zpracovat lépe. Sám to dal několika lidem k nahlédnutí a rovněž nebyli spokojeni. Zpracujeme nový design, lepší a klient bude více spokojen.

Už se mi to stalo v minulosti několikrát. Myslím si, že na tom není nic špatného. Lepší je klientovi zavolat, omluvit se a udělat práci znovu a lépe, než poslat něco, co se vám samotnému nelíbí, klient nebude zcela spokojen a vy po něm budete chtít peníze. Musíte být s prací pro klienta spokojen nejdříve vy sám, bohužel tomu tak často není a řada grafiků, textařů a dalších odevzdává něco, co se jim nelíbí, ale ihned natáhnou ruku a čekají odměnu.

21. 11. 2013

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?