Jiří Rostecký Parťák pro podnikání a osobní rozvoj

Livechat & magazín: Má to smysl?

19. 12. 2015

Na Mladém podnikateli testuji livechat. Vpravo dole je občas malá lišta s možností otevřít v ní chatovací okno a napsat mi zprávu. Zobrazuje se vždy, když se zaškrtnu online a při druhé návštěvě se dokonce okno uživateli samo rozbalí.

Využívám k tomu SmartsUpp.com. Má velmi jednoduché ovládání, nasazení mi trvalo snad 2 minuty a dá se dobře nastavovat.

livechat-mp

Takhle chat vypadá. Chci v něm být hodně osobní, aby čtenář věděl, že na chatu nesedí asistentka, ale já.

O tom, že livechat na magazín nasadím, jsem uvažoval už poměrně dlouho. Není to moc běžné, asi si ani nepamatuji, že bych to kdy na nějakém magazínu viděl. Možná na nějakém blogu, který ale propagoval služby svého autora, který zase díky livechatu lépe „lovil“ nové zákazníky.

Já chtěl něco jiného – být blíže ke svým čtenářům.

Zajímají mě jejich názory, postřehy, problémy, zkušenosti, zkrátka cokoliv, co si možná utvoří i díky mým článků a videím nebo co prostřednictvím nich chtějí vyřešit. Chtěl jsem čtenáře více poznat, dát jim více možností interakce s Mladým podnikatelem a třeba jim i umožnit se podílet na novém obsahu.

Podle mě je komunita kolem webu strašně důležitá. Magazín tvořím s cílem inspirovat ostatní, takže musím svoje čtenáře dobře znát. Občas se s nimi scházím, zvu je k nám do kanceláře, povídám si s nimi a probírám s nimi jejich podnikání.

Chat mi má umožnit to dělat ve větším měřítku. Jasně, že to bere čas navíc, ale myslím si, že je to dobře investovaný čas. Navíc se online zobrazuji jen tehdy, kdy mám čas se chatu věnovat, takže jsem na něm poměrně málo, ale vždy někdo napíše.

Teď mám chat nasazený jen chvíli a už mi přinesl toto:

  • Domluvil jsem dva hosty do videa. Napsali mi, že se jim web líbí a že mi fandí. Zajímal jsem se, co dělají, a oni mi o sobě prozradili spoustu věcí. Zjistil jsem třeba, že je to zkušený marketér a že má i vlastní e-shop nebo že zrovna rozjíždí něco hodně super. Tak jsme se domluvili, že spolu něco podniknem. 🙂
  • Spousta čtenářů mi píše, jak se jim videa, články a podcasty líbí. Děkují za ně, což mě mile překvapuje. Díky tomu získávám nový elán do práce a více si uvědomuji, co vlastně magazínem ve skutečnosti dělám a jaký vliv má na životy svých čtenářů.
  • Posílají mi i připomínky k dosavadnímu obsahu a náměty na obsah nový. Mnohdy jsou to fakt super postřehy.
  • Ptají se na moje kontakty. Chtějí odborníky na různé oblasti online marketingu a tvorby webu. Tak jim je dávám. Třeba díky nim někdo více nakopne svoje podnikání. 🙂

Smysl chatu na magazínu rozhodně vidím. Podle mě je to to samé jako u firemního webu nebo e-shopu. Chat na něm máte proto, abyste mohli pomoci svým zákazníkům, podpořit s nimi svůj vztah a více je motivovat k nákupu.

V případě magazínu sice nenakupují, ale zato jim mohu pomoci s hledáním nového obsahu, který jim pomůže a inspiruje je, čímž pro ně dělám magazín přínosnější a užitečnější. Rádi se potom na něj vrátí a třeba jej i doporučí dál.

A co je nejdůležitější, třeba díky tomu přijdou na něco, co jim v podnikání skutečně zafunguje, vyřeší to jejich problém nebo se rozhodnou realizovat své sny. A za to to okno rozhodně stojí.

Některé zprávy, co mi zatím přišly na livechat:

Ahoj. Rád se vracím na tvůj magazín, studuji a začínám podnikání online, takže na tvém webu jsem každou chvíli. Chci jen vyjádřit podporu a hlavně poděkovat za super články – Díky! :-

Ahoj, hledám témata ohledně podnikání tak je možné že se na některé stránky vracím opakovaně. Plánujeme rozjet podnikání a hledám rady a tipy.

Ahoj,

fajn vychytávka vzhledem k tomu napojení na opakované návštěvy. 🙂

Vracím se rád, protože děláš užitečné rozhovory se zajímavými lidmi. 😉

Ahoj Jirko, určitě rád sleduju tvůj magazín a jsem dokonce rád že jsme se i společně viděli v pátek na SEOUX i když jsme společně nemluvili 😀

19. 12. 2015

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?