17. 11. 2014
Někdy mě až udivuje, kolik zajímavých odpovědí dokáže odhalit jednoduchá otázka „proč“. Před pár dny jsem měl klienta s rodinnou firmou, byla poměrně úspěšná a měla tradici. Klient si ale nevěděl rady se svou strategií na internet, a tak jsme se pokoušeli něco vymyslet.
Bylo zajímavé sledovat, jak klienta s tradiční firmou překvapila moje stupidní otázka „proč“. Proč nabízí zrovna tyto služby? Proč je v nich tak dobrý? A proč vlastně chce jít internet a vytvořit si web?
To jsou otázky, které se možná zdají logické. Odpovědi na ně mohou být snadné, ale právě proto, že jsou tak banální, na ně možná zapomínáme sami sobě odpovědět. Díky těm odpovědím klienta jsme se posunuli o obrovský kus dál a zjistili jsme, co vlastně od webu očekává a co na něm může nabídnout.
Otázku „proč“ ale pokládám i sám sobě. Je vtipné, když občas zjistím, že vlastně nevím. Třeba mě něco štve a užírám se tím. Pak se zeptám, proč to dělám, a dojde mi, že to vlastně nemá důvod. A nebo ho to má, ale když ho dokáži pojmenovat, třeba ho dokáži i vyřešit.
Měli bychom se ptát na důvody našeho chování, našich úmyslů, plánů a všeho ostatního. Sami sebe i ostatních. I když budeme vypadat za hlupáka, třeba tím zjistíme něco, co jsme doposud nevěděli.
17. 11. 2014
Zrovna na tohle téma jsem viděl dvě dobrá videa, jedno bohužel nemůžu najít druhé je tady – http://www.ted.com/talks/tony_robbins_asks_why_we_do_what_we_do
Hlavní myšlenka toho druhého videa byla v tom, že vysvětloval rozdíl mezi úspěšnou firmou a neúspěšnou. V neúspěšné firmě se ptají Co dělat > Jak to dělat > Proč to dělat
Úspěšná firma ale začíná právě otázkou Proč? a řeší problém obráceně.
Momentalne je tazke najst dobru spolupracu, ci kvalitnu firmu, ktora vam pomoze, poradi v zaciatkoch, vo vyhladavaniach najdete x marketingovych firiem a seo expertov, drviva vacsina nema ani sajnu ako sa to robi na viacerych urovniach. A potom biznis konci uz na zakladnych kamenoch..
Souhlasím s názorem, že otázka proč je důležitá. Poměrně často se také sám ptám.
Hodně lidí na tuto jednoduchou otázku vlastně ani nezná odpověď. Je mezi námi spousta nerozhodných lidí, které i tato jednoduchá otázka zaskočí.
Pokud vím proč dělám to co dělám, tak budu úspěšný.
S názorem taky souhlasím.
Nadpis si to přímo žádá a tedy se rovnou zde i zeptám, proč jsi přestat psát články na blogu?:)
Často je potřeba zeptat se i sám sebe, proč něco dělám. Člověku se najednou začnou honit hlavou zajímavé myšlenky.
Postavení takových základních stavebních kamenů spolupráce je velmi důležité. Pokud se začne špatně, je potom problém klienta o některých věcech přesvědčit, selhává vlastní projekt právě z těchto důvodů okřídlených slůvkem „proč“. Právě proto, že nejsou dobře dány základy.