20. 2. 2019
Dneska bych se s vámi chtěl podělit o nový projekt, který právě spouštím.
V červnu 2018 jsem uspořádal svoji první off-line konferenci. Byla zaměřena na majitele a šéfy internetových obchodů. Protože jsem chtěl především vytvořit komunitu či klub nadšených lidí, kteří ve svém podnikání řeší podobné výzvy, nazval jsem ji E-shop Klub MladýPodnikatel.cz.
Od té doby se povedlo uskutečnit už 6 setkání E-shop Klubu, na kterých vždy důkladně zpovídáme majitele či šéfy konkrétních e-shopů. Podívali jsme se na řadu zajímavých míst – třeba do velkého skladu TisknuLevně.cz, mnohem menšího skladu Giftisima, centrály Alzy.cz nebo kanceláří Pilulky.cz a nahlédli jsme do zákulisí mnoha firem z české e-commerce.
Vydařil se i plán s vybudováním komunity. Drtivá většina účastníků E-shop Klubu se vrací. Lidé jako Martin Pěnička z TisknuLevně.cz nebo Martin Bernátek z Ovečkárna.cz byli dokonce na úplně všech setkáních, která jsme zatím udělali. Jsem jim za to upřímně vděčný.
Z toho všeho ale vykrystalizovala ještě jedna věc.
Proto, abych mohl na každém setkání účastníkům předat co nejvíce informací, které posunou jejich podnikání, musím obsah co nejvíce přizpůsobit jejich potřebám. A tak už dopředu sám příliš neplánuji, ale ptám se přihlášených účastníků, jaká témata by na místě rádi probrali. Ta poté připravuji společně s hlavními hosty, a tak zajišťuji, aby setkání byla co nejkvalitnější a pro všechny co nejpřínosnější. Témata tedy neurčuji já (a už vůbec ne partneři a sponzoři), ale sami účastníci.
Problém je, že témata, která by rád probíral e-shop s ročním obratem 5 milionů korun, nebaví e-shop s obratem 50 milionů. A už vůbec ne e-shop, který má obrat půl miliardy.
Je pro mě důležité, aby setkání byla co nejkvalitnější a nejhodnotnější. Proto jsem se rozhodl členy klubu co nejpečlivěji vybírat. Výsledkem je, že mezi členy jsou většinou e-shopy s ročním obratem v desítkách či stovkách milionů korun.
A ty menší jsem musel odmítnout.
Jednak proto, že by jejich zkušenosti nebyly příliš přínosné pro větší e-shopy, a jednak také proto, že bych pro ně nedokázal připravit kvalitní obsah. Přeci jen s těmi většími e-shopy probíráme třeba zahraniční expanzi, budování sítě poboček, firemní kulturu a mnoho dalších témat, o kterých se malým a začínajícím e-shopům může většinou (zatím!) jenom zdát.
Další setkání E-shop Klubu. Tentokrát v bundách a kabátech ve skladu Giftisima. | Autor fotky: Jirka Chomát
Jenomže těch malých a začínajících e-shopů dnes MladýPodnikatel.cz oslovuje tisíce, ne-li desítky tisíc. Píší mi svoje e-maily všichni od žen na mateřské, které se rozhodly zkusit štěstí v on-line podnikání, po firmy, které zkouší expandovat na internet s vlastním e-shopem. Všechny spojuje zájem o podobná témata, jež by zkušenější e-shopaři označili za začátečnická.
Chtěl bych i jim pomoct a podpořit růst jejich podnikání. Proto mě napadlo vytvořit nový klub, který jsem nazval Junior E-shop Klub MladýPodnikatel.cz (já vím, názvy mi nikdy nešly, ale spíš než vymýšlením názvu jsem svůj čas strávil přemýšlením nad hodnotou, kterou chci členům klubu předat) a který bude zaměřený právě na malé a začínající e-shopy.
Mám takovou osobní výzvu. Chtěl bych členům Junior E-shop Klubu pomoct vyrůst natolik, že se brzy dostanou do E-shop Klubu. 🙂 Nemám daná kritéria ve smyslu, že pod určitý obrat patříte do toho klubu a nad ním do jiného. Jsme lidé a já s každým zájemcem o moje konference osobně komunikuji, takže se domluvíme na tom, který klub pro něj má větší přínos. A když se spleteme, jednoduše mu vrátím peníze. Na první místě je pro mě jeho spokojenost.
Pokud máte vlastní malý e-shop nebo se jej chystáte založit, můžete přijít na první setkání. Vybral jsem pro něj jednu z nejinspirativnějších žen, co znám, Evu Stroupkovou z ProMaléDobrodruhy.cz. 14. března od 15:00 na její pražské prodejně nahlédneme nejen do provozu její firmy, ale i do celého jejího příběhu – jak dokázala vybudovat svůj e-shop, co jí ho pomohlo rozjet a protože se setkání zúčastní i její pomocník přes finance Michal Koubek, tak rozebereme i finanční řízení firmy. Bude to moře praktických zkušeností pro ostatní a všichni se budou moci aktivně zapojit do diskuze! Pokud chcete přijít, napište mi na jiri@rostecky.cz a připište něco o vás a vašem e-shopu.
Přál bych si, aby se Junior E-shop Klub stal způsobem, jak budu moci pomáhat malým e-shopům růst. Vím, že moje rozhovory jsou inspirací pro spoustu z nich a dennodenně přispívají k jejich byznysu. Já bych ale chtěl jít mnohem dál a připravit pro ně takový obsah, který je inspiruje ke změnám a inovacím z měsíce na měsíce a který podpoří nejen jejich firmy, ale i celou českou e-commerce.
Pomáhat ostatním a inspirovat je bylo vždy základním posláním MladýPodnikatel.cz. A toto do něj skvěle zapadá. Tak mi držte palce, aby se povedlo znovu vytvořit komunitu skvělých lidí a já mohl setkání pořádat dlouhodobě. Bez lidí a jejich důvěry to totiž nepůjde. Díky moc!
Shrnutí Junior E-shop Klubu:
- Komorní setkání pro zakladatele menších a začínajících internetových obchodů.
- Základem je rozhovor s jedním z e-shopů podobné velikosti.
- Témata rozhovoru určují sami účastníci předem, ale i při diskuzi samotné.
- Součástí může být exkurze ve firmě hosta rozhovoru. Při prvním setkání navštívíme firmu Evy Stroupkové ProMaléDobrodruhy.cz.
- Toto setkání proběhne 14. března od 15:00 v Praze. Účast je placená.
- Registrovat se můžete na e-mail jiri@rostecky.cz – připiště něco o vašem e-shopu a zkušenostech, které můžete předat ostatním. Nezapomeňte připsat i témata, která byste rádi, aby na setkání s Evou zazněla.
20. 2. 2019
Co na můj článek říkáte vy?