7. 8. 2012
Společně s otevřením studia iKorektor.cz jsem dostal zajímavou myšlenku. Stydí se lidé za to, že jim byla provedena korektura textu na jejich webové prezentaci? Je důvod se za to stydět? Vypovídá to o nich něco špatného?
Dostali jsme se k tomu ve spojitosti se získáváním nových referencí a jejich zveřejnění na našich stránkách. Upozornil mě na to Honza Kvasnička a mohu se přiznat, že by mě to samotného nenapadlo. Jenže je to tak, někteří lidé se opravdu mohou za provedení korektury stydět, což z jedné strany chápu, ale z druhé musím argumentovat.
Nechat si provést korekturu textu je strašně fajn. Osobně jsem toho názoru, že na internetu je samotný text základem všeho. Proč? Protože:
Text je prostě základem. Jenomže ne každý z nás jej dokáže napsat. Nejčastěji se s iKorektorem setkáváme s následujícími klienty:
Provedená korektura textu (a teď nenabízím naše služby, ale mluvím obecně) je vylepšením celkové prezentace daného subjektu. Je o upravení textu tak, aby byl pro čtenáře čitelnější a renomé subjektu nepokazil. Chyby a špatně napsaný text rozhodně nevypadají profesionálně. Osobně, když vidím obchod, kde jsou texty napsané šíleným způsobem, raději odejdu, protože mi připadá, že to dělá někdo, kdo není schopný investovat ani do toho nejdůležitějšího, co na webu má.
A podobných obchodů jsme potkali už několik. Gramatické, stylistické, jakékoliv další chyby. Děs a hrůza. Copak tomu člověk může věřit?
Kromě opravení chyb lze text vylepšit i tak, aby byl lepší z hlediska marketingu. Jinými slovy lze přepsat do takové formy, aby byl pro potenciální zákazníky lákavější, byl přesvědčivější a podobně. To vše lze domluvit, na to jsou lidé, které lze snadno najít. A my je máme.
Jenže, opravdu je třeba se za to stydět? Je snad špatně, že se jako podnikatel starám o svoji webovou prezentaci a chci být 100%? Je špatně, že to nejdůležitější přenechám profesionálům? Říká to o mně něco špatného? Však to neznamená, že neumím psát!
Je to zajímavé, co si myslíte Vy? Vadilo by Vám, kdybyste byli někde zveřejnění?
7. 8. 2012
A jak bral Honza Kvasnička, když jsem mu v životopise opravil jedno opakujícíse špatně napsané slovo?
Spousta lidí si neuvědomuje fakt, že třeba právě v jejich odvětví jsou texty hlavním prodejním artiklem. Pak přijdete na eshop a naleznete zde několik pravopisných chyb, tak si nejspíše pomyslíte, že tomu moc nedali a raději odejdete pryč.
Já jsem ze začátku také nechtěl dát texty ke korektuře, přece „česky umím“, ale po první korektuře jsem se nestačil divit, že chyby tam našli. Dnes už si raději nechám důležité texty zkontrolovat.