1. 2. 2016
Dneska mi přišly 2 e-maily. Jeden zněl takto:
Dobrý den,
naše vývojářská firma XY spouští stejnojmennou aplikaci, na kterou si Vás tímto dovolujeme upozornit.Zde jsou odkazy na jediné články, které zatím o aplikaci vyšly:
odkazy
Pokud byste chtěli o Yemoboxu napsat, moc rádi Vám zodpovíme případné dotazy.
Velmi Vám děkuji za Váš čas.
Druhý takto:
Hezký den, Jirko
jmenuji se X a pomáhám společnosti Y s online propagací.
Rádi bychom na webu http://mladypodnikatel.cz/ umístili článek pro Y.Společně jsme připravili článek na téma: název tématu. Zajímalo by Vás to? Mohla bych Vám poslat článek na ukázku a viděl byste, zda se Vám líbí či ne?
Netajím se tím, že mi jde primárně o propagaci společnosti a služeb Y. Na druhou stranu mi jde i o kvalitu Vašeho magazínu a proto je článek připravený dle nejlepšího vědomí. 🙂
Dejte prosím vědět podmínky umístění článku a zda máte zájem o zaslání jeho náhledu. Ráda Vám ho pošlu.
Ten první jsem smazal. Ten druhý jsem si nechal nepřečtený a přemýšlím, co s ním. Podobných e-mailů mi chodí každý týden několik. Chtějí reklamu zadarmo. Vydat nějakou tiskovku (což vůbec není tiskovka, ale hurá článek, který jim má přivést první zákazníky), udělat rozhovor (který bude ještě více hurá) nebo něco takového. Hlavně z mého webu vytřískat co nejvíc.
Druhý e-mail si moji pozornost získal tím, že myslel i na mne. Ne jen na sebe. Ne jen na propagaci té služby, kterou vůbec neznám a na jejím úspěchu mi nezáleží. Myslel i na mne. Na to, aby mi získal čtenáře, potěšil ty stávající, byl pro mne hodnotný.
Za prvé, přiznejme si, že chcete něco zadarmo. Váš produkt či služba pravděpodobně není tak famózní, jak si myslíte. Pravděpodobně si autoři blogů, redaktoři magazínů, novináři a další nesednou na zadek, když jim napíšete e-mail. Jejich život se pravděpodobně nezmění, když se o vás nedozví.
Takže si nechte fráze jako „tímto si Vás dovolujeme upozornit“, protože vám to jednak nedovolili a jednak je nepotřebujete upozornit.
Potřebujete je zaujmout.
A zaujmout je můžete mnoha způsoby. Základní jsou ale dva:
A teď se zeptejte sami sebe. Povedlo se alespoň něco z toho i vašemu e-mailu? Jak moc to koresponduje s frází „dovolujeme si Vás upozornit“? Jak moc tomu pomohly prosby na začátku e-mailu a vaše vzlykání nad tím, že nemáte peníze na marketing?
Třeba takto:
Ahoj, Jirko,
měl bych pro tebe nápad na spolupráci, ve které bychom si oba mohli pomoci. Já potřebuji představit tvým čtenářům náš nový produkt. Tobě bych mohl pomoci oslovit nové čtenáře třeba tím, že článek pak rozešleme 2000 kontaktům v našem newsletteru. Když jsem se díval na tvoje články, přijdou mi pro ně užitečné.
Co na to říkáš?
To je jedna možnost. Pokud nemáte tolik kontaktů v newsletteru, zkuste najít inspiraci v tomto seznamu:
Vypadat to ale může i takto:
Ahoj, Jirko,
napadlo mě ti napsat, protože se jsme v X dostali k hodně zajímavé statistice. Celých 7/9 českých e-shopařů jezdí v červeném autě. Vyšlo to z našeho průzkumu mezi 10 000 e-shopaři z Česka.
Myslím si, že by to pro tvoje čtenáře mohlo být hodně zajímavé, protože jsou to e-shopaři a třeba by si také koupili červené auto. Co o tom napsat článek či vytvořit infografiku?
Za odměnu bychom tam chtěli mít odkaz na náš web a krátké představení, co děláme.
Pokud statistiky nemáte, opět pomůže seznam s inspirací navíc:
A mnoho dalšího. Dávám příklad jen z toho, co by se hodilo na Mladého podnikatele. Vy tak ale můžete přemýšlet u všech webů.
Co jejich publikum uvítá? Můžete jim nějak pomoci? Přinesete jim nějakou hodnotu? Naučíte je něco? Pobavíte je něčím? Dáte jim nějakou inspiraci?
A co provozovatelé toho webu? Získají díky tomu obsah, který se bude šířit zcela sám? Pomůže mu to zvýšit návštěvnost? Získat nové čtenáře? Zpropagovat svou značku? Prodat více inzerce?
Nemusí to být ani článek. Může to být něco takového:
Co jsme získali? Člověk, který je ve svém oboru poměrně známý a kterého sleduje hodně lidí, doporučuje naše rozhovory (a lehtá mi ego). K tomu jsem s ním už točil videorozhovor, který měl úspěch, takže osobní videopozvánka může fanoušky potěšit. A je to něco úplně jiného než strohá tiskovka.
Třeba díky tomu zaujmete více médií. Třeba právě díky tomu získáte nové zákazníky. Držím palce.
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: Lili
1. 2. 2016
Díky, pěkný článek. Myslím, že ti brzy napíšu. Doufám, že to vyjde 🙂 Ale vážně jsem si některé rady vzal k srdci. To, že nic není zadarmo a je třeba myslet na druhou stranu je hodně důležité zvláště v B2B. Michal H.