Jiří Rostecký

Jak hodnotím školení Úvod do UX od Dobrého webu a Adama Fendrycha?

15. 7. 2014

Konzultační agentura Dobrý web, s jejímž ředitelem jsem nedávno vytvořil zajímavý rozhovor, vyhlásila slevy na její veřejná školení. Akce se začala šířit velice rychle a dostala se až ke mně. Školení jsem chtěl absolvovat až v létě, ale když se nabídla tak zajímavé ceny, přihlásil jsem se hned na několik školení naráz a pozval i pár přátel. Dnes jsem prošel školením Úvod do UX (výzkum, návrh, testování webu), které vedl Adam Fendrych.

Školení bylo určeno zejména začátečníkům. Hodně čtu a zjišťuji si mnoho informací, takže jsem se trochu obával, zda to pro mne nebude zbytečné, ale nakonec nebylo. Předně ale musím pochválit skvělou organizaci, Dobrý web zařídil vše naprosto skvěle, od příjemného prostřední, dostupného občerstvení, dobrého obědu až po efektivně zpracované materiály v podobě pracovních sešitu, prezentace ke stažení a certifikátu.

Na místě byly dostupné i stolní počítače, takže jsme si nemuseli přinést vlastní. Já ho přesto měl a využil jsem i vlastní připojení k internetu, jelikož mi to na místě nefungovalo příliš stabilně. Nakonec to ale ani nebylo potřeba, jelikož jsme celou prezentaci dostali na sdíleném disku a weby přednášející ukazoval na plátně, takže jsem se vlastně nemusel ani připojovat a dělal jsem to jen kvůli osobním věcem (emailům atd.).

Školením nás provázel Adam Fendrych, který byl velice příjemný a vtipný. Líbily se mi jeho osobní názory, ale zejména praktické ukázky. Ukazoval nám autentické příklady všeho, o čem v danou chvíli mluvil. Povídal nám i mnoho příhod z jeho konzultantské kariéry a velice dobře se poslouchal. To bylo skvělé, protože UX pro mě zase tak zábavné není, když se nedoplní o skutečné příklady, zajímavé výsledky a podobně.

Celé školení trvalo 8 hodin. Začali jsme ráno v 10 a skončili těsně před 18. hodinou. Měli jsme dvě přestávky plus jednu na oběd. Ten byl v příjemné nedaleké restauraci, hrazený z ceny školení. K závěru už ale přednášející evidentně spěchal, podle mě vynechal i jednu přestávku a přiznám se, že jsem ke konci už měl problém udržet pozornost. Přeci jen informací bylo opravdu hodně a 8 hodin je 8 hodin.

Atmosféru naopak podpořila dvě cvičení, kdy jsme měli například vymyslet vlastní personu pro svůj web. Byla to zábava, stejně jako několik vtipných momentů v průběhu přednášení. Sešel se i dobrý kolektiv lidí, nikdo nikoho nerušil a vše probíhalo naprosto skvěle.

Obsah školení byl zaměřen hlavně na výzkum a testování, takže jsme se dozvěděli, jak takový výzkum probíhá, jak se moderuje, jak se získávají respondenti, kolik jich je potřeba, co všechno se zjišťuje, jak se výsledky vyhodnocují a mnoho a mnoho dalšího. Vše bylo velice zajímavé a myslím si, že školení každému pomůže pochopit, že UX není jen o nějakých tipech, co a jak na webu udělat, ale že je to v podstatě věda. Je to proces založený na mnoha různých činnostech, práci mnoha lidí a získávání řady cenných dat.

Standardní cena školení činí 4 780 Kč s DPH, což je cena úměrná právě pro ty, co chtějí tento nadhled získat. Nedozvíte se moc tipů, jak si třeba upravit svůj web, ale zjistíte, jak k těmto informacím dojít a data si vytvořit vlastní pomocí výzkumů, testování a podobně. Pro mě to bylo velice přínosné, školení jsem si užil a považuji jej za velice zdařené. Už teď se těším na další, na která jsem se přihlásil, a toto doporučím mnoha lidem, jimž by se podle mne mohlo hodit.

15. 7. 2014

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?