18. 5. 2014
Prodávání je v podstatě snadná věc, pokud ale chápete jeho základy. Každý produkt či služba by měla řešit nějakou potřebu. Ne vždy je to tak markantní (třeba pod článkem o přednášce Margarety Křížové zajímavě argumentovat Zdeněk Dvořák o smyslu FourSquare), ale přesto to určitá potřeba je. Když ji dokážete vytvořit, máte většinou vyhráno.
Samozřejmě to není tak snadné, rozhoduje řada dalších faktorů, ale jen málokdo z nás má něco, co si někdo jiný koupí jen tak. Já to nejvíce pociťuji na magazínu MladýPodnikatel.cz, kde prodávám inzerci. Docela mě to i baví, protože se jedná o mně blízké téma a k celému webu přistupuji velmi osobně, takže si tak trochu i snažím vybírat. Přesto ale i MladýPodnikatel musí vydělávat a, ačkoliv se většina inzerentů ozývá sama, nestačí to.
A tak občas hledám a píšu. Vždy vybírám potenciální inzerenty podle několika pravidel, která mi pomáhají a efektivitu celého snažení výrazně zvyšují. O jaká jde?
Když tyhle body dokážete zkřížit, vytvoříte podle nich nabídku, která se většinou neodmítá. Hodně malé procento námi oslovených inzerentů nabídku odmítá, protože nad její tvorbou a výběrem potenciálního inzerenta strávíme poměrně dlouho dobu. Celé je to jen o tom, zda dokážete v klientovi vytvořit potřebu, uspokojit ji a docílit výsledku, který bude stát za to. Nic víc…
18. 5. 2014
čistě filozofická otázka..:V konečném důsledku může iniciování potřeb spotřebitelů vyústit v nabídku nepotřebných statků, které mohou mít neblahodárný vliv na ekonomiku