2. 7. 2016
Další měsíc je za námi. Já se už cca 5 měsíců naplno věnuji Mladému podnikateli a zrovna červen byl v mnoha ohledech výjimečný. Pojďte ho se mnou zrekapitulovat.
Ondřej Bělský z Alzy, Petr Andrýsek ze Socialsharks, freelancer Vladimír Klaus, Adam Švejda ze SPYobchodu, zakladatel Obsahové agentury Martin Brablec, Jakub Kůstka z Chytrého balíku, korálkový král Martin Stibor, Lukáš Havlásek ze Shopsysu, Pavel Pajkrt z H1.cz, Matez Jindra z Lovebrandu a bezpečnostní expert Michal Špaček.
S těmi všemi jsem tento měsíc natáčel. S většinou už rozhovor najdete na webu. Pamatuji si na doby, kdy jsem natáčel jedno video týdně. Jen za červen jsem jich natočil 11, a to ještě některá natáčení odpadla a na červenec jich mám naplánováno o několik víc.
Kdo nema tohle selfie z nataceni, jako by nebyl. ???? Diky za dlouhy rozhovor Jiří Rostecký a tesim se na vysledek na Mlady podnikatel.
Zveřejnil(a) Lukáš Havlásek dne 29. červen 2016
Mluvili jsme o všem. O úspěchu Alzy a o tom, že je jako startup. O budování agentury a životě s 200 korunami na měsíc. Velký úspěch zaznamenal i rozhovor o podnikání na volné po 21 letech nebo to, jak punkově řeší SEO a expanzi do zahraničí e-shop se špionážní technikou.
Jinými slovy – mluvili jsme o marketingu, e-shopech, podnikání i o životním stylu. To vše ve znamení mé snahy každý týden nabídnout něco zajímavého všem – e-shopařům, marketérům, byznysmenům, freelancerům, naprostým začátečníkům i všem dalším.
Dnes před kamerou někoho jiného. Moc díky Jiří Rostecký za pozvání a rozhovor, bylo to super. Brzy k nalezení na mladypodnikatel.cz
Zveřejnil(a) Petr Andrýsek dne 15. červen 2016
A když říkám všem, tak skutečně všem. I těm, co chtějí videa o aktuálních tématech a nemají čas poslouchat hodinové rozhovory. Experimentem byl rozhovor s Pavlem Pajkrtem, který jsme spáchali jako reakci na update Seznamu s názvem Jalapeňo 3.0. a sabotáž Googlu. Natáčeli jsme vpodvečer, druhý den bylo video na stránkách a v celé délce i na Facebooku.
Video mělo relativně málo zhlédnutí, protože je vysoce odborné (v porovnání třeba s videem o tom, jak budovat agenturu apod.), ale docela dobře se sdílelo, několik lidí jej zmínilo a myslím, že pozitivně přispělo k budování značky MP jakožto zdroje informací o online marketingu.
Podobná videa bych chtěl natáčet častěji. Aktuální, co nejkratší, rychle vypublikovaná. Taková, abyste měli důvod na MP chodit nejen pro inspiraci, ale i pro aktuální informace nebo pro komentáře o něčem, co je důležité.
V červnu jsem hodně pracoval na vylepšování studia. Těší mě, že jsem se nesetkal s negativními reakcemi na to, že natáčíme s bílým pozadím. Nikdo to neřeší. 🙂 Zlepšil se obraz, který už není červený ani zelený, a objevil se problém se zvukem – je slyšet, jak dýcháme. 👿 Tak to odstraňuji manuálně a už řeším, aby se náš dech ideálně vůbec nenahrál.
V červnu se také investovalo – do klimatizace. Abychom se nepotili a aby se dalo natáčet i v těch vedrech, co nás brzy čekají. Nejde to tak rychle, jak bych si přál, takže teď strkám trubici pro vývod teplého vzduchu z okna a už jednám s majiteli domu o tom, že chci udělat díru v okně a trubici připevnit napevno. Těším se na to.
Pamatujete si to původní studio, kde jsem natáčetl první rozhovory? To, jak na pozadí byla plachta s logy mých projektů?…
Zveřejnil(a) Jiří Rostecký dne 28. červen 2016
Vedle vlastních rozhovorů jsem s kameramanem z iDnesu natáčel i vpodpalubí lodě na Vltavě. Konal se tam totiž Eshopista a já se ptal třeba Honzy Svobody na to, proč Spokojený pes jako druhý e-shop po Alze opustil Heuréku.
Další videa postupně vyjdou. Byl jsem docela zklamaný z prostředí, ve kterém jsem natáčel. Hučela nad námi klimatizace, v průběhu natáčení vypadl proud a vše bylo zbytečně komplikované. Snad to příště bude lepší.
Natáčíme v zakulisí na @Eshopista. Good job @atsor @mladypodnikatel @jansromek pic.twitter.com/CzNXzukc27
— Iva Podoláková (@IvaPodol) 14. června 2016
No a kromě spousty dalších věcí jsem konečně vykopl informaci o prodeji iParťáka. Před vydáním článku jsem říkal, že bude méně reakcí než po vydání prvního článku o tom, že s iParťákem končím. Měl jsem pravdu – přesto mi ale přišla spousta zpráv s gratulacemi, což mi udělalo velkou radost. Vedle toho se taky ozvalo několik nových klientů a vývojářů, kteří by chtěli s iParťákem spolupracovat.
A aby toho nebylo málo, Mladý podnikatel dělal radost. Velkou radost.
Dělá mi radost, že moje rozhovory dělají radost. Přečtěte si pár rad a postřehů od @vladimirklaus: pic.twitter.com/ttmN7rFDCy
— Jiří Rostecký (@atsor) 28. června 2016
V průběhu měsíce jsem začal pracovat na 2 tajných projektech, na které se můžete těšit. Součástí toho jednoho bude několik známých marketérů a online podnikatelů. O co půjde, vykopnu v průběhu července, a bude to masakrální! Příští týden mi kvůli tomu dokonce přijde fotograf. 🙄
Druhým projektem je videorozhovor. Projekt tomu říkám proto, že si vyžádá několikatýdenní přípravu a možná to bude první rozhovor v mém studiu, u kterého mi bude někdo asistovat. Na natáčení totiž kývl zakladatel jednoho z největších českých e-shopů a já chci, abyste si video, které spolu natočíme, pustili třikrát a ještě si k tomu psali poznámky. 🙂
Aktuálně řeším několik menších problémů, se kterými mi můžete pomoct i vy:
Pokud vás něco napadá, klidně napište. Budu moc rád. To je pro tento měsíc vše a držte palce do toho dalšího. Bude toho v něm ještě víc, podstatně víc!
2. 7. 2016
*komenty – třeba „Disqus – The #1 way to build an audience on your website“ nebo facebook komentáře a smířit se FB „Velkým Bratrem“ a tím, že narozdíl od emailu ho ne každý má, někdo už ne ;). Myslím, že poslední trend je tříštění audience z velkých sociálních sítí do menších pospolitějších a chatů. Ale pořád je tu riziko, že nic jiného než svůj web člověk nebude mít pod kontrolou, takže jednoho krásného dne facebook třeba řekne: „rušíme komentáře“ a člověk nemá nic…
*emailing – štítkovat videa a dle toho segmentovat registrované návštěvníky – byl na této URL a zároveň spustil video = poslat videa se stejným nebo příbuzným štítkem, která ještě neviděl… V cookině by ale neměl být email (osobní údaj), ale spíše ID, které dokážete spárovat jen MLPD. Nebo využít nějakého remarketingu PPC namísto personalizovaného mailování… Jednou za čas něco hromadnějšího, aby přílišnou personalizací nevznikala tzv. informační bublina uživatele. Ale týden je asi moc častá perioda, nicméně odpověď dá jen změření proklikovosti při dané frekvenci rozesílky.
*sociální sítě, obávám se, že sociální sítě jsou o mainstreamu a velmi povrchní zábavě, takže odbornější témata mají na „plamennou“ diskuzi asi smůlu, protože se k nim nemůže vyjádřit každý. Cestou by možná bylo, ukazovat zábavné stránky marketingu… tam je ale otázkou, jaké publikum MLPD chce a kým chce být 😉