28. 2. 2013
Dnešní článek je spíše takovým podivením. Ne každý provozuje svoje diskuzní fórum a ne každý se tak přímo setká se spammery, kteří tato fóra obývají. My na RostWorld.cz se spamem docela bojujeme, ale jelikož se fóru už příliš nevěnuji, nedávám do toho ani moc sil. Diskuze sleduji a občas mě něco zaujme. Teď mě zaujala jedna o tom, zdali si necháváme pojistit dítě.
Spamboti dokáží prolomit sebelepší antispam. Při registraci nám dokonce prošli i CAPTCHOU! Čas od času se nám tak v některé ze sekcí objeví nové příspěvky se stovkami odkazů a s dívkami se spermatem na obličeji (to se nám stalo před pár dny). Někdy je poměrně otrava to mazat, banovat a u toho se nerozčílit. Ale co se dá dělat.
Skuteční lidé spamují taky, což jsme dokázali vyřešit jedině vložením velkého červeného upozornění všude, kam se dá něco napsat. Evolučně silnější jedinci to pochopili, jiní ale i nadále spamují a během chvíle o svoje příspěvky přijdou (práce tedy opravdu zbytečná). Upozornění ale počet spamů dost snížilo a na nějaké razantnější řešení nemám čas ani chuť.
Diskuze, o níž se v tomto článku chci podělit, je ale něčím zvláštní. Poprvé jsem si všiml toho, jak si někdo dokáže vyhrát. To by mne opravdu nenapadlo, respektive napadlo, ale sám bych se s tím nikdy tak nepáral. Funguje to tak, že někdo diskutuje, odpoví si sám na nějakou přiblblou otázku, a pak někam jebne odkaz. Jasně, není to nic nového, nevymysleli jsme Ameriku, ale stejně je na tom fascinující, jak někdo dokáže v rozmezí několika dní aktualizovat diskuze, aby dostal jeden odkaz. A to vše s domněním, že majitel fóra je úplnej blbec a diskuzi nesmaže. Určitě to také nedělá jen na mém fóru, ale objede jich hned několik…
Já ji zatím nechal, najdete ji zde. Smažu ji později, místo toho můžeme kouknout na screen:
Autoři samozřejmě mají stejnou IP adresu.
Nikdy jsem toto nedělal, proto nemám žádné výsledky o podobné činnosti. Asi to bude o trošku jistější, než když někdo dvě minuty po registraci vloží dvacet příspěvků s odkazem. Tam je šance, že to admin smaže, docela tutová. Někoho napadne fakt v poklidu diskutovat, a pokud je to možné, vložit si odkazy do podpisu. My to povolené měli, ale nakonec jsem vyhlásil odkazům úplnou válku a smazal jsem podpisy celé. Radši budu mít fórum s pár příspěvky než fórum s milionem spamů.
Podobná diskuze, ať už ji rozvinete sebevíc, podle mě stejně nemá moc šanci na úspěch. Ty příspěvky úplně bijí do očí, takže je jasné, že to stejně čeká smazání. Zvlášť, když je na to autor upozorněn červeným nápisem. Takže v tomto případě je třídenní snaha vytvořit diskuzi, kde někdo zázračně objeví super web, zbytečná.
Máte s tím nějaké zkušenosti Vy? Lze s tímto postupem uspět? Dělali jste to někdy?
28. 2. 2013
ja bych ho tam nechal uz jen proto jak se snazil!!! ja bych na to nemel koule se s tim takto babrat! neni jednodussi ti udelat komentar zde na blogu ke teremu dostanu folow link? 😀
Ja zatim na svych webech bojuju spis s automaty. Na jednom to uz slo do desitek denne tak jsem zkusil vymenit captchu za re-captchu od googlu a najednou to vyskolilo na stovku za den… 🙁
Každej odkaz dobrej 🙂 dotyčnej to časem určitě dopiluje a vychytá tomu mouchy,…
Hle, podle mě jde o hodně špatnou formu inboundu. Jde o to, že prostě napíšete krátce, stručně o nějaké super službě, kterou propagujete – příklad je třeba „Nechal jsem si udělat shop a úplně čumim na tu jednoduchou administraci“ – a k tomu připojit obrázek té administrace. Žádné promo – žádný odkaz na poskytovatele. No a potom to někoho zaujme (= „To vypadá slušně – kdo to provozuje?“), řekne si o odkaz a máte skoro tutového zákazníka = takový člověk už na vaši stránku jde s tím, že se mu obsah líbí. Chce si o něm zjistit víc a je šance na to, že se stane zákazníkem je tedy mnohem vyšší.
http://owww.cz/co-je-to-ten-inbound-markeging-o-kterem-mluvi-hitler/
no stačilo málo (použít více IP) a ani by jsi na to nepřišel 😉