Jiří Rostecký

5 otázek, které si položte při tvorbě nového obsahu

12. 8. 2019

Jiří Rostecký

Autor fotky: Jirka Chomát

Denně tvořím nový obsah a pokládám si několik otázek, ze kterých jsem vybral 5 pro vaši inspiraci:

  1. Proč ho vůbec vytvářím? Pokud nevím, obsah nebude kvalitní. A pokud je, měl by odpovídat celkové strategii – co chci říkat, proč a komu.
  2. Kdo ho bude konzumovat? Já si představuji konkrétní lidi a tvořím to pro ně. Jsou pro mě zhmotněním person a můj obsah pro ně zdokonaluji.
  3. Jaké vyvolám emoce? Zajímá mě, s čím má člověk odcházet. Chci, aby se hned pustil do práce, aby udělal nějakou změnu, postavil se strachu, posunul se. Probouzím v něm odhodlání, novou energii, ale i zamyšlení či kontroverzi. Párkrát (při tématech práce vs. zdraví) i strach.
  4. Jsou zřejmé konkrétní výstupy? Hodně obsahu je ve smyslu „hezký, ale co s tím?”, protože nenabízí žádné konkrétní výstupy. Např. v mých rozhovorech tak hosty žádám, aby mi celé téma na závěr shrnuli a posluchačům řekli, co mají teď hned.
  5. Jak to využiji dál? Tentýž obsah lze přetvořit ve video, sérii tweetů, podcast, navázat na něj v dalším obsahu atd. Mrzí mě, když kvalitní obsah zapadne a už se s ním dál nepracuje.

Položte si podobné otázky i vy kdykoliv, kdy budete tvořit nový obsah. Může jít i o status, fotku na Instagram nebo o knihu. Vžijte se do konzumenta, vyvolejte pravé emoce a mějte cíl.

Jak přistupovat ke tvorbě obsahu na sociálních sítích? Přečtěte si můj pohled…

12. 8. 2019

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?