Jiří Rostecký

Jaký byl Digital Summit? Bylo to další Milionové impérium Živě?

25. 1. 2014

Minulý čtvrtek jsem se zúčastnil Digital Summitu, pořádaného v pražském Kongresovém centru Firmou 2.0 a deníkem E15 Mladé fronty. Vstupenka stála necelé 4000 Kč, ale já platit nemusel, neboť jsem od SmartEmailingu dostal bezplatnou pozvánku. Ačkoliv jsem měl určité pochybnosti, rozhodl jsem se zúčastnit.

Akce pro mne byla výzvou. Nejsem příliš velkým fanouškem infopodnikání tak, jak je v Česku prezentováno. Většina infoproduktů podle mě nestojí za pozornost a po zhlédnutí videí z Milionového impéria Živě mi bylo nevolno. Přesto jsem na pozvání kývl, protože jsem zde viděl možnost získání nových kontaktů a chtěl jsem na vlastní kůži vyzkoušet to, co sám kritizuji a čemu nevěřím. Jak na pořádání takové konference mnozí reagovali, demonstruje dnešní tweet Lukáše Pítry:

Pro koho byl Digital Summit určený?

Na celou konferenci se mohu dívat dvěma pohledy – pohledem člověka, co přeci jen už něco málo zkušeností s podnikáním na internetu nasbíral, nebo pohledem člověka, co zatím zkušenosti nemá žádné. Pokud začnu pohledem zkušeného, musím říci toto:

  • odborník na SEO lidem doporučil doménu levne-koberce-brno.cz a divil se, že je volná,
  • odborník na sociální sítě s Davidem Kiršem řekl, že se máme úplně vykašlat na Twitter, netříštit si pozornost a zaobírat se jen Facebookem, s čímž nemohu souhlasit,
  • odborník na PPC řekl, že retargeting podporuje jen Google AdWords, což už není pravda,
  • a řada dalších nepřesností.

Ačkoliv si myslím, že by se naprostým začátečníkům měly interpretovat jen pravdivé a přesné informace, protože si je nemají jak ověřit, z pohledu takového člověka akci hodnotím pozitivně:

  • řečníci jednoduše a polopaticky vysvětlili základy jednotlivých oborů,
  • posluchači se mohli seznámit s případovými studiemi a vidět tak reálnou praxi,
  • posluchači mohli klást mnoho vlastních dotazů a řečníci na ně odpovídali,
  • začátečník zde našel zajímavý a přínosný zdroj informací, které by jinak velmi složitě hledal a zjišťoval.

Já jsem tedy nebyl správných posluchačem. Takováto akce rozhodně nemůže splnit má očekávání a být pro mne přínosem. Nemám jí to ale za zlé, protože pro mne není určena a nejsem její cílovou skupinou. Kdybych ale na podobnou konferenci přišel před pěti lety, určitě by mi hodně věcí osvětlila a pomohla mi najít další směr.

Podle statistik zde byla velmi zastoupena skupina lidí, co doposud nepodnikali. Pochopil jsem i to, že další velkou skupinou byli ti, co podnikali již dlouho, ale ne na internetu. Obě tyto skupiny jsou pro konferenci ideální a je dobře, že jich mezi 900 posluchači bylo nejvíce. Rovněž musím poznamenat, že David Kirš sám správně předeslal, že to není konference, na níž přednášejí profesionálové profesionálům.

Co jsem na konferenci nenašel?

Když bych se měl zaobírat i organizační stránkou, musím vytknout několik následujících bodů:

  • Chybějící WiFi
    Na IT konferenci, kde navíc můžete přes sli.do pokládat otázky, by mělo být kvalitní internetové připojení. David Kirš jeho absenci odůvodnil tím, že by posluchačům bralo pozornost a nesoustředili by se. S podobným argumentem jsem se naposledy setkal ve škole. Určitě to ale nebyl jediný důvod…
  • Placené občerstvení
    Na akci za 4000 Kč by mohlo být občerstvení zdarma, ale to je asi jen můj názor, a proto to raději nehodnotím.
  • Hrnec mi nikdo nenabídl
    Ne, neprodávali se zde hrnce, dokonce ani nic jiného. Akce byla seriózní, slušná, přátelská a pro svou cílovku i přínosná.
  • Mozek mi nevymyli
    Neskákali jsme na židlích, nemilovali se a nedělali nic, co by nebylo normální. Byla to prostě jen konference pro méně zkušené lidi a sestávala se z několika přednášek na různá marketingová témata. Mozek nikdo nikomu nevymyl.
  • Propagace
    Samozřejmě, že celá akce propagovala produkty Firmy 2.0 a dalších, samozřejmě, že se spíkři navzájem doporučovali a samozřejmě, že i David Kirš vyzval auditorium k nákupu jejich nástrojů u stánku přímo vedle sálu… ale je to špatně? Je to nabídka, možnost, doporučení od organizátorů akce.
  • Dostupnost
    Skvělé místo, skvělé prostory, skvěle dostupné (sám jsem jen autobusem, pak sedl na metro, a to mě vysadilo před místem konání).

Veškerá kritika na internetu byla podle mě zcela mylná a naprosto zbytečná. Mrzí mě, že nepřednášel Pavel Ungr a že na něj tolik lidí tak zaútočilo. Kdyby na akci vystoupil, mohl by profesionálně prezentovat své zkušenosti a znalosti začínajícím posluchačům a být pro ně maximálním přínosem. Celkově si myslím, že by na podobné konferenci měli vystupovat zejména ti největší profesionálové a interpretovat přesné odborné znalosti doplněné svou praxí a příklady. Hodně se mi líbila přednáška Mária Roženského, ale i třeba několik vystoupení Davida Kirše.

Všechny organizátory chválím za skvělé prostředí, v němž se akce konala. Děkuji za milé pozvání, které mi dodalo zase trochu více objektivity do mého hodnocení a díky němuž jsem si mohl udělat pozitivnější obrázek na to, co jiní kritizují, aniž by to viděli na vlastní oči. Sice vlastní infoprodukt nezaložím, ale alespoň jsem se mohl setkat se zajímavými lidmi, poznat někoho nového a vyzkoušet něco, co jsem ještě nezkusil.

Doufám, že příští akce budou už jen lepší a vzniknou zde další podobné konference, které budou odborně školit amatéry a dělat z nich vlastně potenciální klienty pro všechny z nás. 🙂

25. 1. 2014

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?